چکیده:
شبکه های توزیع از مهمترین بخش های خدمات بوده و اصلی ترین وظیفه این بخش، تامین برق مطمئن و پایدار است. مشکلاتی که در خصوص اطلاعات مکان مرجع، مانند عدم دقت، عدم امکان کنترل اطلاعات و عدم دسترسی سریع به اطلاعات وجود دارد، جزء مشکلات فنی به شمار می آیند. پیچیدگی بهنگام سازی اطلاعات، پیچیدگی های مرتبط با ذخیره سازی اطلاعات و فرسودگی آنها، از این قاعده مستثنی نیستند. مشکلات فنی موجود و بکار نگرفتن سیستم های نوین در بحث امدادرسانی، باعث طولانی شدن مدت زمان خاموشی می شوند. هدف این تحقیق طراحی و پیاده سازی سیستم اطلاعات مکانی بافت آگاه برای ارائه یک سری خدمات مانند مسیریابی، نمایش نقشه و ارائه اطلاعات شبکه های توزیع در حوزه اتفاقات توزیع برق شهری است. شبکه های توزیع برق شهری، از بخش های مختلف و تجهیزات فراوانی تشکیل شده است. امدادگر با توجه به اطلاعات موجود و در دسترس شبکه، نوع خرابی را تعیین می نماید. نوع خرابی به عنوان بافت محیطی کاربر و موقعیت مکانی خودروی امداد به عنوان بافت موقعیت درنظر گرفته می شوند. بنابراین بافت ها در این تحقیق به دو دسته کلی بافت موقعیت و بافت شبکه تقسیم بندی می شوند. در نهایت پیاده سازی و آزمون سیستم بافت آگاه طراحی شده، مورد بررسی قرار گرفت که رضایت 80 درصدی را به همراه داشته است.
The Distribution networks are the most important part of the utilities that distribute electrical energy to the consumers. Problems with location-referenced information such as inaccuracy, inability to control information, and lack of rapid access to information are considered as technical problems. The complexity of updating information, the complexities related to information storage and wearing out are no exception to this rule. Existing technical problems and the failure to use the new systems in the relief issue will prolong the duration of the blackout. The purpose of this research is to design and implement a context aware spatial information system for providing a series of services such as routing, map displaying, and the provision of distribution network information in the field of urban electricity distribution incidents. Urban electricity distribution networks consist of various parts and equipment. The rescuer determines the type of failure due to available and accessible network information. The failure type is considered as the user's environmental context, and the location of the rescue vehicle is considered as the location context. Therefore, the context in this study are classified into two general categories of position and network context. Finally, the implementation and testing of a designed to help managing the urban electrical distribution networks was studied which resulted in 80% satisfaction.