Skip to main content
فهرست مقالات

تربیت و تعامل های وارونه

نویسنده:

(7 صفحه - از 16 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، مدرسه، نوجوان، نسل، معرفت، معلمان، جوان، سنی، تربیت و تعامل‌های وارونه، اجتماعی

خلاصه ماشینی:

"این وضع و جریان که در جوامع بزرگ به صورت بازتری عمل می‌کند از یک سو جریان کسب معرفت را در مدرسه و خانه تحت الشعاع قرار می‌دهد از سوی دیگر جهت تعامل معرفتی را که از خانه و مدرسه به سوی جامعه بود وارونه می‌سازد، یعنی جریان از جامعه به سوی خانه و مدرسه است. 14 توان کنترل‌ها برای جلوگیری از بیداری‌های نا به هنگام نسل، مخصوصا کودک و نوجوان از میان رفته است، و این معرفت پیش‌رس همه گاه به مصلحت نسل نیست. به همین گونه است مسائل مربوط به عشق و عاشقی برای نوبالغان که از سویی دچار بلوغ زودرس‌اند و عقلشان در همان مرز سنی آنان است و توان انطباق عقل را با شرایط هوس خویش ندارند، و از سوی دیگر هوسی در آنان پدید می‌آید که امکان اقناع و سیر کردن آن به گونه مشروع نیست و 20 نتیجه همان می‌شود که امروز در عرصه کوچه و خیابان شاهدیم. کودکان و نوجوانان امروز بیش‌تر از والدین و مربیان در امر کسب اطلاعات و اسرارند و در نتیجه آنان را افرادی ناآگاه، قدیمی و به دور از جریان می‌شناسند و به خود حق می‌دهند که دست خویش را از دامن ایشان جدا سازند 21 و این خود مقدمه‌ای برای بروز فاجعه‌های دیگر است. و نسل نوجوان و جوان مالک چشم و گوش و لمس خود نباشند و توان اراده ناشی از تعقل و ایمان بسیار کم باشد و طبیعی است که در چنین شرایطی بر دامنه فجایع افزوده شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.