Skip to main content
فهرست مقالات

مشاوره و رجحان های پیش رو

نویسنده:

(9 صفحه - از 31 تا 39)

خلاصه ماشینی:

"در مقاله نقش مشاوران در مدارس متوسطه، شماره 2 فصل‌نامه تعامل، صفحه 18 چنین آمده است: 1-جمع‌آوری اطلاعات مربوط به سوابق دانش‌آموزان(5%){O1O} 2-تبادل نظر با دانش‌آموزان به صورت مشاوره فردی و گروهی با توجه به طرح و برنامه و نیازهای آن‌ها برای ادامه تحصیل(30%) 3-ارتباط با معلمان(10%) 4-همکاری با معلمان در مسائل دیدگاه‌های مهم یادگیری(10%) 5-همکاری در برنامه‌های پیش‌رفت دانش‌آموزان(5%) 6-ارتباط با معلمان در مورد دانش‌آموزان مشکل‌دار(10%) 7-تحقیق در مورد موفقیت فارغ التحصیلان و مؤثر بودن برنامه‌های مدرسه(5%) چرا باید هدایت تحصیلی و شغلی را برگزید؟ آن‌چه باعث می‌شود مشاوره در نظام آموزشی کشور ما جایگاه پیدا کند و علت وجودی این پست را در نظام آموزش و پرورش توجیه کند، دلایلی کاملا تحصیلی و شغلی است. حال که راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی به عنوان اصل قابل توجه در مرکز توجهات مشاوران قرار گرفته است، مشاوره سازشی چه خواهد شد؟ در مرکز توجه بودن راهنمایی تحصیلی به معنی فراموش کردن مشاوره و راهنمایی سازشی نیست، بلکه همان‌گونه که قبلا اشاره شد مشاوران مدارس در حین رسیدگی به وظایف تحصیلی، با مسائل روانی، شخصیتی و تربیتی گوناگونی مواجه خواهند شد که ناگزیر از توجه به آن هستند، لذا برای مداخله در چنین اموری چند راه در پیش است: 1-ممکن است مشکلات غیر عمیق و سطحی باشند و مشاوران احساس کنند که می‌توانند با حداقل زمان به گونه‌ای که سایر وظایف را مخدوش نکند به راهنمایی یا مشاوره در آن امر پرداخته، مشکل را خود حل کنند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.