خلاصه ماشینی:
"ب)آیا باید دانشآموز لکنتی را از دادن پاسخهای شفاهی و خواندن متن با صدای بلند معاف کنم؟ اگر شما کودک را از کار شفاهی در کلاس معذور کنید،یک تسکین موقتی را احساس خواهید کرد ولی دفعهء بعد که با چنین موقعیتی روبهرو میشود،ترس و اضطراب با شدت بیشتری بر او غلبه خواهد کرد.
ه)چگونه میتوانم سایر همکلاسیها را از مسخره کردن و خندیدن به دانشآموز لکنتی باز دارم؟ تمسخر میتواند بر عملکرد و احساس عزت نفس کودکان اگر شما کودک را از کار شفاهی در کلاس معذور کنید،یک تسکین موقتی را احساس خواهید کرد ولی دفعهء بعد که با چنین موقعیتی روبهرو میشود،ترس و اضطراب با شدت بیشتری بر او غلبه خواهد کرد.
بههرحال انتظار حرفهای این است که آسیبشناس گفتار و زبان با مشارکت معلم درمان کودک را آغاز کند و هر دو(درمانگر و معلم)باید با مشارکت مؤثر و دو جانبه برای روبهرو شدن با نیازهای کودک لکنتی تلاش کنند.
تجربهء بالینی نشان داده است که اگر کودکان لکنتی در مدرسه مورد حمایت معلمان و همکلاسان خود قرار نگیرند و توسط آنها درک و پذیرفته نشوند،مدرسه میتواند به محلی تبدیل شود که تجربههای دردناکی برای کودکان فراهم میسازد.
اگر کودک شما تحت برنامهء درمانی قرار دارد،آسیبشناس گفتار و زبان میتواند اطلاعات لازم را به مدرسه و معلم انتقال دهد و باب گفت و گو و مشارکت را در این زمینه باز کند.
STUTTERING THERAPY IN THE ELEMENTARY SCHOOL SETTING:GUIDELINES FOR CLINICIAN-TEACHER COLLABORATION SEMIN SPEECH LANG 1997:18(4):320-40.
THERAPY PLANNING FOR SCHOOL-AGE CHILDREN WHO STUTTER, SEMIN SPEECH LANG(2002)AUG;23(3):173-80."