Skip to main content
فهرست مقالات

الفبای بهداشت روانی کودکان در مدرسه

مترجم:

(5 صفحه - از 41 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : کودک ، مدرسه ، دانش‌آموزان ، بهداشت روانی کودکان ، آموزگاران ، رفتاری ، مشکلات ، والدین ، روابط دانش‌آموزان دوران ابتدایی ، مربیان

خلاصه ماشینی:

"در مورد آن گروه از دانش‌آموزانی که فاقد این خصیصه‌اند یا بیش از اندازه به والدین‌ خود متکی هستند یا به‌طور کلی انگیزه و علاقه‌ای برای پذیرش‌ مسئولیت و انجام وظایفشان ندارند،آموزگاران و معلمان‌ می‌توانند با تشویق و تقویت انگیزه‌های آن‌ها برای تداوم‌ تلاش‌هایشان،به آنان کمک کنند تا نسبت به پیشرفت خود در مدرسه و رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی علاقه‌مند و کنجکاو باشند. در این‌صورت آموزگار می‌تواند با درک احساسات کودک و آرام‌ ساختن او،سازگاری و انطباق با شرایط جدید را برای او راحت‌تر کند،زیرا بچه‌ها به این ویژگی مهم و ارزشمند(سازگاری با تغییرات)که در دوران خردسالی در آن‌ها شکل می‌گیرد و در تمام عمر مورد استفادهء آنان واقع می‌شود،احتیاج دارند. برای مثال، کودکی که مرتبا یک کار و عمل را تکرار می‌کند(نوشتن و اگر آموزگاران دورهء دبستان‌ نسبت به مشکلات رفتاری- روانی بچه‌ها واقف‌تر و مسلطتر باشند،سریع‌تر می‌توانند راه حلی برای رفع‌ این مشکلات در بچه‌ها بیابند و اجازه ندهند مشکل‌ ساده‌ای که می‌تواند طی‌ چند ماه حل شود،تبدیل به‌ یک معضل آموزشی- اخلاقی شود. به‌طور کلی برای‌ تشخیص نشانگان و مشکلات رفتاری دانش‌آموزان می‌توان به‌ نکات زیر توجه کرد: 1-آیا تغییر رفتار در دانش‌آموز جدید است؟ 2-آیا دانش‌آموز این علائم را گاهی از خود نشان می‌دهد یا دائمی است؟ 3-مشکل رفتاری او چه زمان‌هایی بروز می‌کند یا به اوج‌ خود می‌رسد؟ 4-در صورت در میان گذاشتن مشکل با والدین کودک‌ و کمک‌های آموزگار آیا علائم بهبودی مشاهده می‌شود؟ 5-آیا مشکل دانش‌آموز بر عملکرد تحصیلی و رفتارهای‌ اجتماعی او تأثیر می‌گذارد؟ 6-آیا دانش‌آموز دشوار موجب اختلال در روند آموزش‌ کلاس می‌شود؟ 7-آیا دانش‌آموز دشوار می‌تواند مشکلش را کنترک‌ کند؟ 8-آیا خطری برای خودش یا سایر دانش‌آموزان ندارد؟2 و..."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.