چکیده:
هدف پژوهش حاضر شناخت نقش مدارس هوشمند در یادگیری دانش آموزان دبیرستانی ، از دیدگاه معلمان دبیرستان است . متغیر مستقل پژوهش شیوه های تدریس در مدارس هوشمند و متغیر وابسته ، میزان یادگیری دانش آموزان دبیرستانی از دیدگاه معلمان است . در این مطالعه از روش پیمایشی و ابزار پرسش نامه برای جمع آوری اطل عات در بین پاسخگویان استفاده شده است . جامعه آماری تحقیق ، شامل معلمان دبیرستانی و حجم نمونه ٢٢٠ نفر است که از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت . یافته های پژوهش نشان داد، وضعیت اجرای آموزش الکترونیکی در حد متوسط به بال است و آموزش الکترونیکی از طریق حذف زمان و مکان ، دسترسی دانش آموزان به اطلعات تکمیلی، وجود کتاب های الکترونیکی و تعاملی بودن آموزش الکترونیکی در مدارس هوشمند موجب بهبود یادگیری دانش آموزان شده است .
خلاصه ماشینی:
"طبق نتایج به دست آمـده ، آزمـون t یک فرضیه : دسترسی به اطلعات تکمیلی موجب نمونه ای برابر است با ٦/٠٧٥ است ، با درجه بهبود یادگیری دانش آموزان می شود آزادی ٢٠٣ و ٩٩ درصد اطمینان و ١ درصد جدول شماره ٣:شاخص های آماری خطا می توان گفت تفاوت میانگین شاخص انحراف کتاب الکترونیکی از حد مؤثر )٣( معنی دار انحراف متوسط از است .
الکآتمرووزنیش ی ٠/٥٨٨٢٤٠/٠٠٠٢٠٣٧/٦١٠ طبق جدول توزیع فراوانی بر حسب نقش روش تدریس مشارکتی در پیشرفت تحصیلی طبق نتایج به دست آمده ، آزمون t یک طرفه دانش آموزان از ٢٠٤ نفر پاسخگو، بیشترین برابر است با است ، با درجه آزادی ٢٠٣ و ٩٩ نسبت یعنی ٤٠/٧ درصد یا ٨٣ نفر نقش آن را درصد اطمینان و ١ درصد خطا می توان گفت زیاد و کمترین نسبت یعنی ٥/٩ درصد یا ١٢ تفاوت میانگین شاخص آموزش الکترونیکی نفر نقش آن را کم ارزیابی کرده اند.
بیشترین نسبت یعنی ٥١/٥ درصد یا ١٠٥ جمع بندی تحلیلی نفر نقش آزمایشگاه های مجازی در پیشرفت طبق نتایج به دست آمده ، آزمون t یک طرفه شماره ٢٣ تحصیلی دانش آموزان را خیلی زیاد ارزیابی برابر با ٣/٤٠١ است ، با درجه آزادی ٢٠٣ و ٩٩ مهر ٩٥ کرده اند و کمترین نسبت یعنی ٣/٩ درصد یا ٨ درصد اطمینان و ١ درصد خطا، می توان گفت نفر نقش آن را خیلی کم ارزیابی کرده اند؛ سایر تفاوت میانگین شاخص حذف زمان و مکان نسبت ها به دیگر گزینه ها اختصاص دارد از حد مؤثر )٣( معنی دار است ."