چکیده:
هدف اصلی این پژوهش به رسمیت شناختن مدیریت و زنجیره تامین دانش و همچنین تعیین یک چارچوب برای پیاده سازی مدیریت دانش در زنجیره تامین است . زنجیره تامین مدیریتی شده است در طول سال ها نشان می دهد که از وضعیت فنی به موقعیت جهانی فراتر رفته که در مفهوم عملیاتی تکامل یافته است . در سال های اخیر ، بسیاری از نویسندگان با استفاده از مفاهیم مدیریت دانش و زنجیره تامین یک رابطه اصلی بین این دو را فراهم میاورند . پیرو مفاهیم حساب های اساسی مدیریت ، اعتقاد بر این است که موضوعات مرتبط به دانش به شدت به مدیریت زنجیره تامین اختصاص یافته است . سوال این تحقیق کمک می کند که چگونه تجزیه و تحلیل فرآیند به خلق دانش سازگار با زنجیره تامین منجر شده و چه عوامل موثری در این فرآیند می باشد. این مقاله بر اساس فرایند مدیریت دانش با استفاده از ماتریس نوناکا انجام شده است .
خلاصه ماشینی:
در سال هاي اخير ، بسياري از نويسندگان با استفاده از مفاهيم مديريت دانش و زنجيره تامين يک رابطه اصلي بين اين دو را فراهم مياورند .
درک اهميت مديريت دانش در زنجيره تامين تلاشي است که در اين مقاله به موجب آن يک چارچوب مفهومي براي مديريت دانش در مديريت عرضه ارائه شده است ، اين است که با استفاده از يک مطالعه موردي ارائه شده توسط شرکت هاي فرانسوي درک شده است .
يکي از مسائل مهم در درون سازمان مقوله جلب توجه به مديريت دانش است که در صورتي مي شود که با دقت در سازمان انجام شده و مورد استفاده قرار گيرد ، بنابراين ، مديريت زنجيره تامين را مي توان به عنوان يک ابزار قوي در درون سازمان به حساب اورد.
در اين رابطه ، استفاده از مديريت زنجيره تامين به همراه کمک براي بهبود مديريت دانش بکار ميرود و براي توسعه و بهبود موثر مي باشد.