چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ابعاد یادگیری سازمانی و درجه بلوغ سازمانی کارکنان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب بود. بدین منظور با بهره گیری از روش توصیفی و همبستگی اطلاعات با استفاده از استفاده پرسش نامه یادگیری سازمانی و درجه بلوغ سازمانی مورد سنجش قرار گرفتند. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شاغل در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب بود. از بین جامعه آماری تعداد ٣٠٠ نفر با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ــ طبقه ای انتخاب میشوند. پس از توزیع پرسشنامه تعداد ٢٦٠ پرسشنامه عودت داده شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. در سطح توصیفی با استفاده از مشخصه های آمار توصیفی و در سطح استنباطی از آزمون ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج : نتایج پژوهش حاکی از این است که با توجه به سطح معناداری کسب شده (٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠١ میباشد و میزان همبستگی بدست آمده به میزان ٠/٦٩٢ میتوان بین یادگیری سازمانی بر درجه بلوغ سازمانی رابطه وجود دارد. همچنین میتوان گفت بر اساس یافته های بدست آمده بین یادگیری سازمانی با مولفه های بلوغ سازمانی (درجه تمرکز بر مشتری، رهبری، مشارکت افراد، رویکرد فرایندی، رویکرد سیستمی، بهبود مداوم ، رویکرد واقع گرا، تامین کننده بر اساس منابع متقابل ) نیز رابطه وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نتايج : نتايج پژوهش حاکي از اين است که با توجه به سطح معناداري کسب شده (٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠١ ميباشد و ميزان همبستگي بدست آمده به ميزان ٠/٦٩٢ ميتوان بين يادگيري سازماني بر درجه بلوغ سازماني رابطه وجود دارد.
بحث و نتيجه گيري نتايج پژوهش حاکي از اين است که با توجه به سطح معناداري کسب شده (٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠١ ميباشد و ميزان همبستگي بدست آمده به ميزان ٠/٦٩٢ ميتوان بين يادگيري سازماني بر درجه بلوغ سازماني رابطه وجود دارد.
نتايج پژوهش حاکي از اين است که با توجه به سطح معناداري کسب شده (٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠١ ميباشد و ميزان همبستگي بدست آمده به ميزان ٠/٤٣٠ ميتوان بين يادگيري سازماني با درجه تمرکز بر مشتري رابطه وجود دارد..
همچنين نتايج پژوهش حاکي از اين است که با توجه به سطح معناداري کسب شده (٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠١ ميباشد و ميزان همبستگي بدست آمده به ميزان ٠/٥٧٧ ميتوان بين يادگيري سازماني با رهبري رابطه وجود دارد..
نتايج پژوهش حاکي از اين است که با توجه به سطح معناداري کسب شده (٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠١ ميباشد و ميزان همبستگي بدست آمده به ميزان ٠/٣٢٤ ميتوان بين يادگيري سازماني با بهبود مداوم رابطه وجود دارد.
نتايج پژوهش حاکي از اين است که با توجه به سطح معناداري کسب شده (٠/٠٠٠) که کمتر از ٠/٠١ ميباشد و ميزان همبستگي بدست آمده به ميزان ٠/٦٢٩ ميتوان بين يادگيري سازماني با رويکرد واقع گرا رابطه وجود دارد..