چکیده:
در این پژوهش ابتدا به تعریف سازمانهاي یادگیرنده و قواعد و اصول آن و ویژگی و نقش رهبران در آن و سپس به مطالعه نحوه عملکرد براي پیشبرد و ارتقاي روز افزون کیفیت آموزش و نحوه حفظ صحیح کارمندان در سیتم یکپارچه آموزشی پرداخته شد براي این منظور به مطالعه موردي نظام آموطشی پرداخته و در نهایت دریافتیم که براي ایجاد روند مناسب در آموزش ابتدا باید مدیران خلاق و آموزش دیده با اصول و ضوابط مشخص معین گردند و نیز با قوائد درست سازماندهی اعضا و پرسنل آموزشی صورت گیرد .
خلاصه ماشینی:
کتابهاي منتشر شده در اين زمينه نيز کتبي منجمله «در جستجوي برتري ١١»تام پيترز٨ و رابرت واترمن ٩(١٩٨٢ ، » ساختن براي ماندن «١٠) کالينز ١٢و پوراس (١٩٩٧ ١٣و «از خوب به عالي ) ١٤«کالينز٢٠٠١) بوده که در صدد توضيح و توجيه مديران براي برتري در سطح و برتري در رقابت ها و رسيدن به موفقيت هاي روز افزون کاري و حفظ سيتمهاي کاري بوده است و توجه و علاقه بسياري محققين و صاحبنظران مديريت را به خود جلب نموده است حال ما در اين پژوهش ابتدا به تعريف اين سازمان و قواعد و اصول آن، ويژگي و نقش رهبران در ايجاد آن سپس به مطالعه نحوه عملکرد براي پيشبرد و ارتقاي روز افزون کيفيت آموزش و نحوه حفظ صحيح کارمندان در سيتم يکپارچه آموزشي پرداخته شد سازمانهاي بزرگ با ساختارهاي سنتي توان و انعطاف لازم جهت همسويي با تغييرات محيط پيراموني بويژه با توجه به مسايل جهاني شدن را ندارند و براي بقاي خود ناچارند يا تغيير ساختار دهند يا خود را به ابزارهايي مجهز کنند تا توان مقابله با تغييرات جهاني را به دست آورند.
رهبران و مديران اين سازمان ها بايد تفکري سيستمي داشته باشند، کمتر روي موضوعات روزمره تاکيد کنند و به جاي آن به روندها و عواملي که موجب تغييرات و تحولات مي شوند متمرکز شوند، بايد شرايط مناسب را براي بالا بردن توانايي هاي کارکنان و آموزش آنها فراهم کنند، مدير يک سازمان يادگيرنده بايد فضايي را فراهم سازد تا کارکنان ايده ها، اطلاعات و نظرات خود را بيان کنند و با آنها مشارکت نمايد.