خلاصه ماشینی:
"نتایج پژوهش نشان داد که بین سه گروه از دانشآموزان ورزشکار(گروهی-انفرادی)و غیرورزشکار از لحاظ متغیرهای سرسختی روانشناختی،سبکهای تفکر،مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی تفاوت وجود دارد.
هدف از این پژوهش مقایسهء دانشآموزان ورزشکار(گروهی-انفرادی)و غیرورزشکار از نظر متغیرهایی همچون سرسختی روانشناختی،سبکهای تفکر، مهارتهای اجتماعی و رفع تناقض یافتههای پژوهشهای پیشین در خصوص تأثیر ورزش بر پیشرفت تحصیلی است.
نتایج جدول 1 نشان میدهد که بین سه گروه از دانشآموزان ورزشکار(گروهی- انفرادی)و غیرورزشکار از نظر سبکهای تفکر درونی،بیرونی و قانونی تفاوت معنیداری وجود دارد(05/0- P ).
خلاصه نتایج آزمون تحلیل واریانس تک عاملی با توجه به سرسختی در سه گروه آزمودنی (دانشآموزان ورزشکار گروهی و انفرادی و غیرورزشکار) (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج جدول 4 نشان میدهد که بین دانشآموزان ورزشکار گروهی و انفرادی از نظر میزان سرسختی روانشناختی تفاوت معناداری(01/0>- p )وجود دارد.
نتایج جدول 5 نشان میدهد که بین دانشآموزان ورزشکار(گروهی-انفرادی)و دانشآموزان غیرورزشکار از نظر میزان مهارتهای اجتماعی تفاوت معنیداری (05/0>- p )وجود دارد.
خلاصه نتایج آزمون تحلیل واریانس تک عاملی مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی در سه گروه از افراد ورزشکار گروهی-انفرادی و غیرورزشکار (به تصویر صفحه مراجعه شود) *اختلاف میانگینها در سطح 05/0 معنیدار است.
بحث و نتیجهگیری نتایج پژوهش نشان میدهد که بین سه گروه از دانشآموزان ورزشکار(گروهی-انفرادی)و غیرورزشکار از نظر سبکهای تفکر دورنی،بیرونی و قانونی تفاوت معنیداری وجود دارد (05/0>- p )،بدین معنی که دانشآموزان ورزشکار گروهی از سبک تفکر بیرونی بیشتر و قانونی کمتری برخوردارند.
نتایج مطالعه نشان میدهد که بین دانشآموزان ورزشکار(گروهی-انفرادی)و دانشآموزان غیرورزشکار از نظر میزان مهارتهای اجتماعی تفاوت معنیداری وجود دارد."