چکیده:
امروزه تحقیقات و مطالعات زیادی در جهت بررسی عوامل تاثیرگذار، و نتایج حاصل از آن بر دیدگاه برند صورت گرفته است. همچنین لزوم اینکه در محیط کسب و کار، دیدگاه برند در کجا تشکیل شده و چگونه می تواند برای سازمان های مختلف کسب وکار مفید واقع شود چالش بسیار مهمی است که مورد بررسی قرار گرفته است. موضوع پژوهش حاضر، تحلیل برندهای لوکس کفش در شهر تبریز می باشد. در این تحقیق بعد از سنجش پایایی و روایی پرسشنامه و تایید آنها، به تعداد 220 پرسشنامه توزیع و جهت تجزیه و تحلیل نهایی مورد استفاده قرار گرفت. برای بررسی فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری و نرم افزارAmosاستفاده شد.نتایج این تحقیق بیانگر این است که بین رضایت مشتری و تبلیغات با دیدگاه برند رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و همچنین رابطه ی بین دیدگاه برند و قصد خرید مشتریان مثبت و معنی دار است.
خلاصه ماشینی:
همچنين لزوم اينکه در محيط کسب و کار، ديدگاه برند در کجا تشکيل شده و چگونه ميتواند براي سازمان هاي مختلف کسب وکار مفيد واقع شود چالش بسيار مهمي است که مورد بررسي قرار گرفته است .
در خصوص عوامل اثرگذار و نتايج اين مفهوم در محيط کسب و کار مباحث زيادي مطرح است و باور بر اين است که عوامل چندي مانند تبليغات و رضايت مشتري وجود دارد که ديدگاه برند را تحت تاثير قرار مي دهند.
بنابراين مصرف کنندگان ديدگاه مثبت و يا منفي (که به اين صورت تعريف ميشود يک ارزيابي عمومي طولاني مدت در خصوص افراد، اشياء، تبليغات يا مسائل "نسبت به يک شيء (در اينجا برند) به دست مي آورند، زماني که تجربه ي قبلي داشته باشند که موجب رضايت يا عدم رضايت ميشود.
جدول ٣: نتايج معادله ي ساختاري براي فرضيه هاي فرضيه ضريب استاندارد مقدار t نتيجه فرضيه اول رضايت مشتري با ديدگاه برند رابطه ٠,٢٠ ٢,٧٢٣ تاييد ي مثبت و معني داري دارد.
فرضيه آخر نيز مورد تاييد قرار گرفت و اين گونه نتيجه ميگيريم که ديدگاه برند با مقاصد خريد رابطه ي مثبت و معني داري دارد.
مطالعات نشان داده است که هم رضايت مشتري و هم تبليغات تاثير مثبتي بر روي ديدگاه برند دارند که خود با رفتارهاي مقاصد خريد مشتريان رابطه ي مثبتي دارد.
B. Monrow, Editor 1981, Association for Consumer Research: Ann Arbor, MI.