چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین مدیریت زنجیره تامین و نوآوری و عملکرد سازمانی در شرکت های هولدینگ انجام گرفته است . ابزار گردآوری داده ها که از نوع پرسشنامه محقق ساخته می باشد با روش آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی مورد پایایی سنجی و روایی سنجی قرار گرفت و روش های تحلیل آماری داده های پژوهش بررسی شد. همچنین به منظور تحلیل داده های جمع آوری شده از روش تحلیل رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. در نهایت بر اساس تحلیل های انجام گرفته فرضیه های پژوهش مورد تائید قرار گرفت : ١. بین مدیریت زنجیره تامین و عملکرد سازمانی در هولدینگ ایران خودرو رابطه معنی داری وجود دارد. ٢. بین مدیریت زنجیره تامین و نوآوری سازمانی در هولدینگ ایران خودرو رابطه معنی داری وجود دارد. ٣. بین نوآوری سازمانی و عملکرد سازمانی در هولدینگ ایران خودرو رابطه معنی داری وجود دارد. این پژوهش همچنین نشان می دهد که در شرکتهای هولدینگ رابطه مدیریت زنجیره تامین با عملکرد سازمانی از طریق نوآوری سازمانی قوی تر از رابطه مستقیم بین مدیریت زنجیره تامین و عملکرد سازمانی است و این نشانگر شدت بالای ارتباط بین متغیر مدیریت زنجیره تامین و نوآوری سازمانی در شرکت های هولدینگ است .
خلاصه ماشینی:
Keywords: Supply chain management, Organizational performance, Innovation, Holding firms مقدمه از هدر رفتن منابع مالی ، انسانی و سایر منابع دارد و منجر به در گذشته ، اغلب شرکت های صنعتی بر تولید و ایجاد اصلاح مصرف در صنایع تولیدی و خدماتی می شود و جلب ارزش افزوده در شرکت اصلی تمرکز داشته و منابع بسیار توجه مدیران به این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار است .
(2-tailed) استفاده شده است : آزمون کولموگروف اسمیرنف جهت نرمال سنجی داده ها نتایج آزمون نرمال بودن داده های متغیر نوآوری در تحلیل رگرسیون ، جهت بررسی رابطه میان متغیرهای هولدینگ ایران خودرو تحقیق فرض H٠: توزیع آماری داده های مربوط به متغیر نوآوری مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل جهت با توزیع نرمال تفاوت معنی داری ندارد.
(2-tailed) با توجه به نتایج حاصل از آزمون کولموگروف اسمیرنوف رد نمی شود و لذا توزیع آماری داده های مربوط به متغیر که در جدول ٦ ارائه شده است و اینکه عدد معنی داری به عملکرد در هولدینگ ایران خودرو تفاوت معنی داری با توزیع دست آمده بالاتر از ٠٥/٠ بوده است مشخص گردید که فرض نرمال ندارد.
H٠ رد نمی شود و لذا توزیع آماری داده های مربوط به متغیر نتایج آزمون فرضیه اول نوآوری در هولدینگ ایران خودرو تفاوت معنی داری با توزیع مدیریت زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی در هولدینگ نرمال ندارد.