چکیده:
اختلالات یادگیری در برگیرنده مشكلات در زمینه یادگیری نگهداری، فهم و تنظیم مطالب كلامي و غیركلامي است. اختلال یادگیری متفاوت از عقبماندگي ذهني بوده و شامل اختلال در دریافت، بیان و فهم زبان، نوشتن، خواندن، حساب كردن و ادراك روابط اجتماعي ميگردد. شناسایي عوامل مؤثر بر بروز و شیوع اختلالات یادگیری اولین گام در نقشهی راه درمان اختلالات یادگیری است و به
متخصصان بالیني در طراحي مداخلات متناسب شده كمك خواهد نمود. یكي از دلایل علت ناتواني های یادگیری این است كه غالباً هیچ توجیه قابل قبول دیگری برای ناكامي كودك در یادگیری وجود ندارد. در این مقاله كه به روش كتابخانه ای انجام شده است درصدد آنیم تا به مهمترین دلایل ناتواني یادگیری در كودكان
پي ببریم.
خلاصه ماشینی:
"Semrud-Clikeman, Walkowiak, Wilkinson & Minne ٢- بیان مساله اختلالات یادگیری در برگیرنده مشکلات در زمینه یادگیری نگهداری، فهم و تنظیم مطالب کلامی و غیرکلامی است .
در واقع اختلالات یادگیری اصطلاحی کلی برای گروهی ناهمگن از اختلالاتی است که از طریق مشکلات بارز در کسب و استفاده از گوش دادن ، سخن گویی، خواندن ، نوشتن ، استدلال ، یا مهارت های زبانی جلوگیری میشود (نریمانی، رجبی، افروز و صمدی خوشخو، ١٣٩٠).
برخی از متخصصان از نظریه های رفتارگرایان و محیط گرایان برای نشان دادن دیگر علل احتمالی ناتوانیهای یادگیری در کودکان ، مانند آموزش ضعیف که گاهی اوقات با عنوان روش های بد آموزشی توصیف می شود، استفاده می کنند(کوهن ٥، به نقل از هالاهان و همکاران ٢٠١١،ترجمه علیزاده و همکاران ١٣٩٠ ١٩٧١) محققان خاطر نشان میکنند که معلمان اغلب درصدد نسبتا کمی از وقت شان را واقعا صرف آموزش خواندن می کنند که این مسأله و دیگر روش های آموزشی ضعیف در طول زمان می تواند منجر به ناتوانیهای یادگیری دانش آموزان شود.
Function magnetic resonance imaging ٧- نتیجه گیری در این پژوهش ابتدا به تعریف مفهوم یادگیریپرداخته ایم ، یادگیری به طور کلی فعالیت دگرگون ساز است که افراد را برای مقابله با رویدادها و سازش با محیط آماده میسازد و در موقعیت های مختلف و در اکثر سطوح زندگی حیوانی، از بازتاب های شرطی جانوران پست تا فرایندهای پیچیده شناختی افراد آدمی رخ می دهد.
Learning disabilities research & practice.
S. office of education(1988), assistance to states for education of handicapped children: procedures for evaluating specific learning disabilities."