چکیده:
هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش تمایل به موفقیت در توسعه حرفه ای معلمان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد بود جامعه آماری این تحقیق را معلمان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر 700 نفر است و با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه برابر 240 به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند برای سنجش متغیر تمایل به موفقیت معلمان از پرسشنامه به کار رفته توسط نکویی مقدم (1391) و برای سنجش توسعه حرفه ای معلمان از پرسشنامه حجازی و رستمی (1388) استفاده شده است روایی پرسشنامه ها توسط اساتید متخصّصین تائید و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه آموزش یادگیری محور 0.78 و برای توسعه حرفه ای معلمان 0.76 بدست آمدند تجزیه و تحلیل این تحقیق در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است. برای داده پردازی و تحلیل آماری از نرم افزارهای SPSS19 استفاده شد یافته های بدست آمده نشان داد که ضریب همبستگی بین تمایل به موفقیت و توسعه حرفه ای معلمانان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد برابر 685/0 و ضریب تعیین برابر 469/0، ضریب همبستگی بین تمایل به انعطاف پذیری در کار و توسعه حرفه ای معلمانان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد برابر 52/0 و ضریب تعیین برابر 279/0، ضریب همبستگی بین تمایل به انسجام در کار و توسعه حرفه ای معلمانان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد برابر 541/0 و ضریب تعیین برابر 293/، ضریب همبستگی بین تمایل به نوآوری در کار و توسعه حرفه ای معلمانان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد برابر 585/0 و ضریب تعیین برابر 342/0، بنابراین می توان نتیجه گرفت که تمایل به موفقیت و ابعاد آن بر توسعه حرفه ای معلمان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد تاثیر دارند.
خلاصه ماشینی:
طبق نتایج جدول فوق و با توجه به اینکه سطح معنی داری خطای آزمون کمتر از 01/0 است، بنابراین میتوان گفت که فرضیه تمایل به موفقیت در توسعه حرفه ای معلمانان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد نقش (تاثیر) مثبت و معنی داری دارد.
طبق نتایج جدول فوق ضریب همبستگی بین تمایل به انعطاف پذیری در کار و توسعه حرفه ای معلمان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد برابر 52/0 و ضریب تعیین برابر 279/0 است.
طبق نتایج جدول فوق و با توجه به اینکه سطح معنی داری خطای آزمون کمتر از 01/0 است، بنابراین میتوان گفت که تمایل به انعطاف پذیری در کار در توسعه حرفه ای معلمانان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد نقش (تاثیر) مثبت و معنی داری دارد.
طبق نتایج جدول فوق ضریب همبستگی بین تمایل به انسجام در کار و توسعه حرفه ای معلمان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد برابر 541/0 و ضریب تعیین برابر 293/0 است.
طبق نتایج جدول فوق و با توجه به اینکه سطح معنی داری خطای آزمون کمتر از 01/0 است، بنابراین میتوان گفت که تمایل به انسجام در کار در توسعه حرفه ای معلمان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد نقش (تاثیر) مثبت و معنی داری دارد.
طبق نتایج جدول فوق و با توجه به اینکه سطح معنی داری خطای آزمون کمتر از 01/0 است، بنابراین میتوان گفت که تمایل به نوآوری در کار در توسعه حرفه ای معلمانان آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد نقش (تاثیر) مثبت و معنی داری دارد.