چکیده:
تحقيق حاضر با هدف بررسي تاثير خدمات بانکداري الکترونيک و تصوير برند بر رضايتمندي مشتريان در بانک پارسيان انجام شده است. روش تحقيق مورد استفاده در آن از نظر هدف کاربردي و از نظر روش به دست آوردن داده ها از نوع توصيفي- پيمايشي مي باشد. جامعه آماري اين پژوهش مشتريان بانک پارسيان
در شهر تهران مي باشند که از خدمات اينترنت بانک استفاده کرده و طبق اعلام اداره آمار بانک پارسيان،تعداد این مشتریان حدود150 هزار نفر می باشند.مدل تحقیق با نمونه ای متشکل از 384 نفر از مشتریان بانک و با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي و احتمالي مورد سنجش قرار گرفت. متغير وابسته تحقيق
رضايتمندي مشتريان بوده و متغيرهاي مستقل تحقيق کيفيت سايت، اطمينان، قابليت اعتماد، پاسخگويي، همدلي، امنيت، بررسي مشکلات و تصوير برند مي باشند. اطلاعات لازم براي تحقيق حاضر با استفاده از و ليزرل با اعمال spss پرسشنامه استاندارد، جمع آوري شد. اين اطلاعات در محيط نرم افزاري
آزمون هاي همبستگي و مدل معادلات ساختاري و تحليل عاملي تائيدي با توجه به فرضيات تحقيق، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج تحقيق نشان مي دهد بين متغيرهاي کيفيت خدمات الکترونيک پژوهش و رضایتمندی مشتریان ارتباط مثبت برقرار است.
خلاصه ماشینی:
com چکيده تحقيق حاضر با هدف بررسي تاثير خدمات بانکداري الکترونيک و تصوير برند بر رضايتمندي مشتريان در بانک پارسيان انجام شده است .
1 Keller پيشينه تحقيق تحقيقات انجام شده در داخل کشور: حسيني و ديگران (١٣٨٩) به بررسي ارتباط کيفيت خدمات با رضايت مندي مشتري در بانک تجارت پرداخته اند که در نتيجه اين تحقيق بين هر پنج بعد کيفيت خدمات با رضايتمندي مشتريان ، رابطه مثبت و قوي وجود دارد.
٤٠ سوال ديگر اين پژوهش نيز به طور کلي نه مفهوم مورد نظر را که در مدل مفهومي تحقيق بدان اشاره شده است را مي سنجد که شامل رضايتمندي مشتري، کيفيت سايت ، اطمينان ، قابليت اعتماد، پاسخگويي، همدلي، امنيت ، بررسي مشکلات و تصوير برند مي باشند.
جدول ١- توزيع سوال ها به تفکيک مفاهيم پرسشنامه رديف مفهوم تعداد سوال شماره سوال ها 1 کيفيت سايت 5 ١ تا ٥ 2 اطمينان 4 ٦ تا ٩ 3 پاسخگويي 5 ١٠ تا ١٤ 4 قابليت اعتماد 4 ١٥ تا ١٨ 5 همدلي 5 ١٩ تا ٢٣ 6 امنيت 5 ٢٤ تا ٢٨ 7 بررسي مشکلات 2 ٢٩ تا ٣٠ 8 رضايتمندي مشتري 5 ٣١ تا ٣٥ 9 تصوير برند 5 ٣٦ تا ٤٠ جمع 40 پايايي پرسشنامه در اين پژوهش ضريب پايايي پرسشنامه به تفکيک هر يک از مفاهيم کلي و خرده مقياس ها در جدول زير ارايه شده است .