چکیده:
تحقیق حاضر به روش توصیفی- تحلیلی و بر مبنای برقراری روابط منطقی میان متغیرهای مستقل و وابسته عوامل تاثیرگذار بر میل به بازدید های مکرر گردشگران از روستای تاریخی کندوان را بررسی کرده است. به دلیل نامشخص بودن حجم جامعه آماری 150 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. با توجه به نرمال بودن متغیرهای تحقیق از آزمون های پارامتریک رگرسیون به روش گام به گام و پیرسون استفاده شده است. در گام اول علاقه به معماری صخره ای و در گام دوم امکانات به عنوان متغیر مستقل وارد مدل شده اند. ضریب تبیین علاقه به معماری صخره ای 43% است. یعنی با افزایش یک واحد در نوع علاقه به معماری صخره ای، میزان علاقه به بازدید دوباره 43% افزایش می یابد. در مقابل علاقه به بازدیدهای مکرر از روستای کندوان، امکانات با ضریب beta، 25%- در بازدید دوباره از روستای کندوان تاثیر منفی دارد.
This study using descriptive-analytical method and based on logical relationships between the independent and dependent variables، survey effective factors on frequent visit of the Kandovan historical village. Due to unknown statistical population volume، 150 subjects were selected as sample. With respect to normal variables، were used regression stepwise method and pearson parametric tests. In first step interest to rocky architecture and in the second step، Facilities are used as independent variables into model. coefficient of interest to rocky architecture is 43 percent. namely with increasing one unit in a kind of interest to rocky architecture، the rate of interest to frequent visit increase 43 percent. Against to frequent visit from village kandovan، facilities with beta coefficient 25 percent، has a negative impact to frequent visit from village kandovan
خلاصه ماشینی:
جدول (٤): آماره های توصیفی میزان رضایت از مبلمان متغیر میانگین انحراف معیار چولگی کشیدگی حداکثر حداقل دامنه ی تغییرات میزان رضایت از مبلمان ۳/۶۵ ۱/۳۰ ۰/۰۲ -۰/۶۵ ۶ ۱ ۵ منبع : یافته های تحقیق / متغیر میزان علاقه به معماری صخره ای روستای کندوان برای اندازه گیری متغیر مزبور، از ۴ گویه استفاده شده است .
جدول (٧): آزمون ناپارامتری K-S برای نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق رضایت از امکانات رضایت از ابنیه رضایت از مبلمان علاقه به جاذبه های روستا علاقه به معماری صخره ای علاقه به بازدید دوباره تعداد مشاهدات ۱۵۰ ۱۵۰ ۱۵۰ ۱۵۰ ۱۵۰ ۱۵۰ میانگین ۴۴/۳۳ ۱۷/۵۵ ۱۶/۵۰ ۲۰/۶۴ ۱۹/۸۹ ۲۸/۰۶ انحراف معیار ۱/۰۴ ۵/۸۸ ۶/۲۹ ۶/۷۸ ۳/۱۷ ۶/۲۷ مقدار آزمون K-S ۷۰۳ ۱/۵۰ ۷۲۴ ۱/۰۵ ۱/۳۴ ۹۴۱ سطح معنی داری ۷۰۶ ۰۶۱ ۶۷ ۲۲ ۰۵۳ ۳۳۸ منبع : یافته های تحقیق بین تعداد دفعات بازدید و میزان علاقه به بازدید دوباره از روستای کندوان ، رابطه وجود دارد برای آزمون فرضیه ی مزبور از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.
جدول (٨): آزمون همبستگی پیرسون بین تعداد دفعات بازدید و علاقه به بازدید دوباره از روستای کندوان شاخص ها تعداد دفعات بازدید مقدار پیرسون ۰/۱۴ علاقه به بازدید دوباره سطح معناداری ۰/۰۸ تعداد مشاهدات ۱۸۰ منبع : یافته های تحقیق بین میزان رضایت از جاذبه های روستا و میزان علاقه به بازدید دوباره از روستای کندوان ، رابطه وجود دارد نتایج جدول شماره ی ۹ نشان می دهد که مقدار ضریب همبستگی بین دو متغیر مورد آزمون ، ۰/۴۲ است که در سطح آلفای ۰/۰۱ کاملا معنی دار است .