Skip to main content
فهرست مقالات

تعامل خانه و مدرسه، چرا؟

نویسنده:

(9 صفحه - از 16 تا 24)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه ، خانه و مدرسه ، تعامل ، تعامل خانه و مدرسه ، خانواده ، دانش‌آموزان ، اجتماعی ، ارزش‌های اجتماعی خانه و مدرسه ، اسکن ، والدین

خلاصه ماشینی:

"از طرفی دیگر برخی از محیطها و گروه‌ها دارای ارزش‌های مربوط به خودند که هر چند الزاما در جهت انحلال ارزش‌های دیگران عمل‌ نمی‌کنند،اما به طور کلی نشانه‌هایی آشکار یا ناآشکار از تضاد و اختلاف ارزشی بین مجموعه ارزش‌های‌ حاکم بر بسیاری از گروه‌ها دیده می‌شود؛مثلا ارزش‌های مربوط به خانواده و مدرسه در برخی‌ زمینه‌ها می‌تواند باعث ناسازگاری یا ناهماهنگی‌ رفتاری در شبکهء روابط اجتماعی فرزندان شود. ساه‌ترین نوع‌ آسیب گروهی،ایجاد دو گانگی ارزشی برای فرد است که‌ اگر این دو گانگی با عضویت در گروه‌های متضاد و متعارض‌ یکی از مهم‌ترین‌ راه کارهای‌ کاهش تضاد ارزشی‌ ین رفتارهای دانش‌آموز در خانه و مدرسه، تعامل بیش‌تر اولیای خانه‌ با اولیای مدرسه‌ است. «عدم شناخت روحیات فرزندان توسط والدین،عدم‌ نظارت کامل خانواده بر روابط اجتماعی دختران خود،عدم‌ دقت و مراقبت در مورد دوستان و اطرافیان دختران و چگونگی ارتباط آن‌ها با دختران دیگر،مسائل اقتصادی‌ خانواه‌ها و وجود فقر فرهنگی-که مانع شناخت رفتارهای‌ فرزندان می‌شود-از بین رفتن حرمت و قبح بسیاری از مسائل در برخی از خانواده‌ها،ضعف فرهنگی و انحطاط بنیان‌های خانوادگی و اجتماعی از مهم‌ترین عوامل فرار دختران از خانواده‌ها ذکر گردیده است. اگر خانواده‌ها بتوانند ارتباطات درست و تعاملات مناسبی با فرزندان خود برقرار کنند،به طوری که در کنار نقش پدری یا مادری به عنوان یک«دوست»و مشاور آن‌ها به نظارت و راهنمایی بپردازند،تفاهمات لازم بین‌ مدرسه هم در جریان تعامل و ارتباطات مستمر والدین دانش‌آموزان، به وظایف و مسئولیت‌های خود توجه بیش‌تری نشان داده، در کنار آشنایی با خصوصیات و استعدادهای فرزندان، بهتر می‌تواند نقش‌های‌ آموزشی و تربیتی خود را ایفا کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.