نویسنده: معین مهر، محمود؛
بهمن 1383 - شماره 304 (11 صفحه - از 25 تا 35)

"در واقع آموزش و پرورش امروز به دنبال جامعهپذیر و فرهنگپذیر کردن نسلهای جدید و آینده برای پذیرش جامعهء جهانی است، زیرا در قرن حاضر همه ناگزیر از زندگی با یکدیگرند و والدین وظیفه دارند که با اهداف جهانی آموزش و پرورش به دنبال روی دادن تحولاتی در زمینهء فکری و تکنولوژیکی در جهان،نظام تعلیم و تربیت و خواه ناخواه نقش خانواده نیز دچار تحول گردیده است. آموزش و پرورش در قرن بیست و یکم کمیسیون بین المللی یونسکو در سال 1993،بنیاد یادگیریهای انسانها را در طول زندگی،بر چهار ستون استوار رد:(رئوف و دیگران،1370) ستون اول-یادگیری برای دانستن 1-LEARNING TO KONW ستون دوم-یادگیری برای انجام دادن 2-LEARNING TO DO ستون سوم-یادگیری برای با هم زیستن 3-LEARNING-TO LIVE TOGETHER والدین وظیفه دارند که با اهداف جهانی آموزش و پرورش آشنا شوند و از طریق تمرکز بر فرایندهای جهانی تعلیم و تربیت، فرزندانشان را به اعضای قابل و شایستهء جهانی بدل سازند. کیفیت تعلیم و تربیت تا حدودی وابسته به کیفیت برقراری ارتباط در شبکهء اجتماعی است،از اینر ناگزیر باید دربارهء این پرسش نهایی ساده و در عین حال اساسی بیندیشیم که:ما به عنوان والدین چگونه میتوانیم به شکل مؤثربا کودکانمان ارتباط برقرار کنیم؟ما به عنوان معلم چگونه میتوانیم به شکل مؤثر با دانشآموزان خود،به عنوان دوست و در شرایط برابر ارتباط برقرار سازیم؟ما به عنوان معلم چگونه میتوانیم به شکلی مؤثر با دانشآموزان خود ارتباط برقرار کنیم و با آنها در کنار یکدیگر زندگی کنیم؟ 5-زیستن با یکدیگر به معنای یادگیری با یکدیگر است."
- دریافت فایل ارجاع :
(پژوهیار,
,
,
)