Skip to main content
فهرست مقالات

شیوه ها و راهبردهای نو پدید تعلیم و تربیت

نویسنده:

(9 صفحه - از 31 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، اسکن، دانش‌آموزان، نظام آموزش و پرورش، معلم، تدریس، تفکر، روش‌های جدید تعلیم و تربیت، مدیریت

خلاصه ماشینی:

"در صورتی که در نظام آموزش‌ و پرورش ما نسبت به حفظ کردن و تقویت حافظهء دانش‌آموزان تأکید می‌گردد،به‌طوری که اکثر آنان با کاربرد مفاهیم یاد گرفته شده بیگانه‌اند و حتی این حالت منفعل‌ بودن را به زندگی خود نیز تعمیم می‌دهند. آنتونی رابینز بر این باور است که پرسش،لیزر خودآگاهی در نظام آموزش و پرورش ما نسبت به حفظ کردن و تقویت‌ حافظهء دانش‌آموزان تأکید می‌گردد،به‌طوری که اکثر آنان با کاربرد مفاهیم یاد گرفته شده‌ بیگانه‌اند و حتی این حالت منفعل‌ بودن را به زندگی خود نیز تعمیم‌ می‌دهند. » هم‌چنین در جهت ایجاد تفکر انتقادی و پرورش حس‌ پرسشگری و کاوشگری در دانش‌آموزان توجه به دو نکتهء مهم‌ زیر ضروری به نظر می‌رسد: 1-حمایت از اشتباهات بجای دانش‌آموزان در جریان فرایند کاوشگری و حل مسئله: به دانش‌آموزان اصل«فلچر بایروم»3را یادآور شویم که‌ می‌گوید:«می‌توانید در حد معقول و منطقی اشتباه کنید»تا اسکن به تفاوت‌ها بها بدهیم و بدانیم که تشابه حرکتی،غیرخلاق و ملال‌آور است،در صورتی که جوهرهء همکاری و تعاون بر پایهء بها دادن به تفاوت‌هاست و یکی از رسالت‌های مهم دستگاه آموزش و پرورش و معلمان کشف استعدادهای متفاوت‌ دانش‌آموزان و کمک به پرورش و شکوفایی آن‌ها به گونه‌ای است که هر فرد به کمال‌ مطلوب خود برسد و برای جامعه نیز مفید باشد. به تفاوت‌ها بها بدهیم و بدانیم که‌ تشابه حرکتی،غیرخلاق و ملال‌آور است،در صورتی که‌ جوهرهء همکاری و تعاون بر پایهء بها دادن به تفاوت‌هاست و یکی از رسالت‌های مهم دستگاه آموزش و پرورش و معلمان‌ کشف استعدادهای متفاوت دانش‌آموزان و کمک به پرورش‌ و شکوفایی آن‌ها به گونه‌ای است که هر فرد به کمال مطلوب‌ خود برسد و برای جامعه نیز مفید باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.