خلاصه ماشینی:
"در صورتی که در نظام آموزش و پرورش ما نسبت به حفظ کردن و تقویت حافظهء دانشآموزان تأکید میگردد،بهطوری که اکثر آنان با کاربرد مفاهیم یاد گرفته شده بیگانهاند و حتی این حالت منفعل بودن را به زندگی خود نیز تعمیم میدهند.
آنتونی رابینز بر این باور است که پرسش،لیزر خودآگاهی در نظام آموزش و پرورش ما نسبت به حفظ کردن و تقویت حافظهء دانشآموزان تأکید میگردد،بهطوری که اکثر آنان با کاربرد مفاهیم یاد گرفته شده بیگانهاند و حتی این حالت منفعل بودن را به زندگی خود نیز تعمیم میدهند.
» همچنین در جهت ایجاد تفکر انتقادی و پرورش حس پرسشگری و کاوشگری در دانشآموزان توجه به دو نکتهء مهم زیر ضروری به نظر میرسد: 1-حمایت از اشتباهات بجای دانشآموزان در جریان فرایند کاوشگری و حل مسئله: به دانشآموزان اصل«فلچر بایروم»3را یادآور شویم که میگوید:«میتوانید در حد معقول و منطقی اشتباه کنید»تا اسکن به تفاوتها بها بدهیم و بدانیم که تشابه حرکتی،غیرخلاق و ملالآور است،در صورتی که جوهرهء همکاری و تعاون بر پایهء بها دادن به تفاوتهاست و یکی از رسالتهای مهم دستگاه آموزش و پرورش و معلمان کشف استعدادهای متفاوت دانشآموزان و کمک به پرورش و شکوفایی آنها به گونهای است که هر فرد به کمال مطلوب خود برسد و برای جامعه نیز مفید باشد.
به تفاوتها بها بدهیم و بدانیم که تشابه حرکتی،غیرخلاق و ملالآور است،در صورتی که جوهرهء همکاری و تعاون بر پایهء بها دادن به تفاوتهاست و یکی از رسالتهای مهم دستگاه آموزش و پرورش و معلمان کشف استعدادهای متفاوت دانشآموزان و کمک به پرورش و شکوفایی آنها به گونهای است که هر فرد به کمال مطلوب خود برسد و برای جامعه نیز مفید باشد."