چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسي بازاريابي فعاليت هاي خيرخواهانه، تبيين نقش جنسيت در جوانان انجام شد. طرح نيمه تجربي پژوهش، طرح پيش آزمون و پس آزمون با يك گروه آزمايش و يك گروه كنترل بود. جامعه آماري پژوهش، دانشجويان دانشگاه مازندران بودند كه از طريق همتاسازي، نمونه لازم براي هر يك از دو گروه آزمايش و كنترل 10 نفر تعيين شد. در اين پژوهش افراد در معرض نمايش فيلم تبليغاتي با مضمون آگهي هاي خدمات عمومي قرار گرفتند. البته قبل و بعد از نمايش فيلم از هر فرد خونگيري شد، در ادامه افراد به پرسشنامه اي كه به منظور سنجش متغير قصد كمك مالي تهيه شده بود، پاسخ مي دادند و در نهايت به همه افراد مبلغ يكساني بن تحويل داده شد تا هر فرد بعد از نمايش فيلم درباره اهداي آن به موسسه خيريه تصميم گيري كند. تجزيه و تحليل داده ها و آزمون فرضيه ها با SPSS18 انجام شد. نتايج نشان داد ميان مردان و زنان در ميزان ترشح هورمون اكسي توسين، قصد كمك مالي به فعاليت هاي خيرخواهانه و ميزان كمك مالي به فعاليت هاي خيرخواهانه تفاوت معناداري وجود ندارد.
خلاصه ماشینی:
"برای سنجش فرضیۀ دوم از آزمون میانگین های دو نمونه مسـتقل اسـتفاده شـده اسـت کـه نتیجۀ آن به شرح زیر است : جدول ٥: نتایج آزمون میانگین های دو نمونۀ مستقل تعداد میانگین سطح آمارة T سطح معناداری معناداری دو دامنه قصد کمک مالی مردان 10 3/1770 0/2 -0/327 0/7 زنان ١٠ 3/3090 -0/327 0/7 همان گونه که در جدول ٥ملاحظه می شود، سطح معناداری برابری واریانس ها تأیید شـده و با توجه به سطح معناداری دو دامنه برابری میانگین ها این طور می تـوان بیـان کـرد، بـا برابـر شدن میانگین قصد کمک مالی در دو گروه مردان و زنان ، میان مردان و زنـان در قصـد کمـک مالی به فعالیت های خیرخواهانه تفاوت معناداری وجود ندارد.
علاوه بر آن در فرضیۀ دوم با وجود اینکه میانگین ترشح هورمون اکسی توسین بین دو گروه تفاوتی نداشت ، بنابراین ، میان مردان و زنان در قصد کمک مالی به فعالیت های خیرخواهانه نیز تفاوت معناداری وجود ندارد و این فرضـیه رد شـده است .
در حالی که با ارزیابی تفاوت های جنسیتی در متغیرهایی همچـون ترشـح هورمـون اکسـی توسین ، قصد کمک مالی به فعالیت هـای خیرخواهانـه و میـزان کمـک مـالی بـه فعالیـت هـای خیرخواهانه ، نتایج آزمون نشان داد که میزان ترشـح هورمـون اکسـی توسـین در میـان زنـان و مردان متفاوت نبوده و میزان ترشح این هورمون در دو گـروه یکسـان اسـت کـه بـا ادبیـات و مطالعات گذشته همچون کسماتی و زادکرمی(٢٠٠٦) مطابقت ندارد.
Factors influencing the intention to donate to charity organizations: importants of trust,(MA of dissertation), University of Twente."