چکیده:
در عصر حاضر با توجه به افزایش خرید و پرداختهای الکترونیک دستگاههای کارت خوان از اهمیت و جایگاهی ویژهای برخوردار گشته است. هدف این پژوهش بررسی میزان رضایت الکترونیک کارافرینان از عملکرد دستگاههای کارت خوان در کسب و کارهای کوچک و متوسط میباشد. جامعه آماری این مطالعه شامل کارافرینان واحدهای تولیدی حلوا ارده در شهرستان اردکان میباشد. نمونه آماری آن شامل ۱۶۰ نفر از افراد کارافرین میباشد که به منظور سنجش متغیرها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. و با استفاده از نرم افزار SPSS19 به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته شده است. نتایج نشان میدهد که امنیت استفاده از کارت خوانها بیشترین تاثیر را با رضایت الکترونیک کارافرینان دارد. همچنین اطمینان دارای بیشترین اثر گذاری بر رضایت الکترونیک کارافرینان دارد. علاوه بر این دسترسی دستگاههای کارت خوان دارای کمترین عامل موثر بر رضایت کارافرینان میباشد. همچنین بانکها و مسئولین میتوانند با تبلیغات و پاسخگویی سریع به مشکلات و افزایش دستگاههای کارت خوان و ارائه خدمات بیشتر سهم بسزایی در افزایش رضایت الکترونیک کارافرینان داشته باشند.
خلاصه ماشینی:
"واژگان کلیدی : دستگاههای کارت خوان(POS)، رضایت الکترونیک ، کارافرینان، کسب و کارهای کوچک و متوسط ١- مقدمه با توسعه شبکه پایانه های فروش از یک سو شاهد حذف تدریجی اسکناس و تبعات منفی تولید و نشر اسکناس بر پیکره اقتصادی کشور خواهیم بود و از سوی دیگر با افزایش اعتماد و اعتقاد عمومی به کارایی کارتها و POSها شرایط برای کاهش نقدینگی در جامعه بهتر میشود و بسیاری از سرمایه های خرد سرگردان و راکد به سیستم اقتصادی کشور باز میگردد و در این شرایط رونق اقتصادی کشور تضمین خواهد شد.
هدف اصلی این تحقیق ، بررسی میزان رضایت الکترونیک کارافرینان از عملکرد دستگاههای کارت خوان(POS) در کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMES) شهرستان اردکان میباشد.
همچنین نتایج این مطالعه میتواند به مدیران و کارافرینان کمک نموده تا مزیت دستگاههای کارت خوان و عملکرد ان دریابند مدل مفهومی و فرضیه های تحقیق مدل مفهومی به عنوان نقطه آغاز و مبنایی جهت انجام مطالعات و تحقیقات است .
در این تحقیق پنج متغیر به عنوان متغیرهای تاثیر گذار بر رضایت الکترونیک کارافرینان مشخص شده است که هر کدام از آنها از طریق پرسشنامه و شاخص های مربوط مورد سنجش قرار گرفته است .
95 بر اساس یافته های جدول فوق، اطمینان دستگاههای کارت خوان دارای بیشترین رتبه و اثر گذاری است و میزان دسترسی دارای کمترین رتبه و اثر گذاری بر رضایت الکترونیک کارافرینان از عملکرد دستگاههای کارت خوان در این واحدهای تولیدی میباشد.
, "An examination of the relationship between service quality, customer satisfaction, and store loyalty", International Journal of Retail & Distribution Management, 2000 , Vol. 28 No. 2, pp."