چکیده:
وفاداری به برند از عوامل مهمی است که نقش بسزایی در ایجاد منافع بلندمدت برای شرکت ایفا می کند. مشتریان وفادار با کمال میل حاضرند مبلغ بیشتری را برای کسب مزایا و کیفیت برند مورد علاقه خود بپردازند که این مهم در موفقیت شرکت ها نقش تعیین کننده ای خواهد داشت که به منظور بهبود این روند، می بایست که بر روی عوامل موثر بر روی وفاداری مشتریان اطلاعات دقیقی داشت . در این راستا، هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر ابعاد برند خدمات و اثربخشی ارتباطات جایگاه برند بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه ی سینا بوده است که بدین منظور، ٤٠٠ نفر از مشتریان شرکت بیمه سینا به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه تحقیق پاسخ گفتند در پایان نتایج نشان داد که اثربخشی ارتباطات جایگاه برند و ابعاد برند خدمات بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه سینا تاثیر دارند. اثربخشی ارتباطات جایگاه برند، شواهد برند و شنیده های برند بر نگرش به برند مشتریان شرکت بیمه سینا تاثیر دارد. شنیده های برند بر شواهد برند مشتریان شرکت بیمه سینا تاثیر دارد. نگرش به برند بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه سینا تاثیر دارد. نگرش به برند در تاثیر اثربخشی ارتباطات جایگاه برند بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه سینا نقش میانجی دارد. نگرش به برند در تاثیر شواهد برند بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه سینا نقش میانجی دارد. نتایج همچنین نشان داد که نگرش به برند در تاثیر شنیده های برند بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه سینا نقش میانجی ندارد.
خلاصه ماشینی:
"ابعاد برند امروزه قسمت عمده ای ازتولید ناخالص اقتصاد کشور های توسعه یافته ، بخش خدماتی است ؛ بر همین اساس خدمات نقش مهمی را در برنامه بازاریابی بسیاری از شرکت ها ایفا میکند و برتری خدمت بخشی از سیستم ارزش مورد تقاضای مشتریان است ؛ از این رو در بازارهای رقابتی و آزاد، راهبردهایی از قبیل ارائه خدمت با کیفیت ، بیشترین توجه را بسوی خود جلب کرده است (حاجی کریمی و همکارانش ، ١٣٨٨).
در این بخش به منظور بررسی تاثیر ابعاد برند خدمات و اثربخشی ارتباطات جایگاه برند بر وفاداری مشتریان شرکت بیمه سینا از روش رگرسیون خطی استفاده شده است .
جدول(٣) نتایج برازش مدل رگرسیونی بین اثربخشی ارتباطات جایگاه برند و ابعاد برند خدمات بر وفاداری مشتریان پاامت ضریب رگرسیون خطای برآورد ضریب استاندارد شده آماره آزمون T سطح معناداری ر ر 0.
٥- نتایج و پیشنهادات پژوهش با توجه به نتایج به دست امده از پژوهش و جدول٣، مثبت بودن ضریب رگرسیونی بدست آمده برای این مؤلفه نشان دهندهی مثبت بودن رابطه اثربخشی ارتباطات جایگاه برند با متغیر پاسخ وفاداری مشتریان است .
Buil, Isabel, Chernatony, Leslie de, Martínez, Eva (2013), "Examining the role of advertising and sales promotions in brand equity creation", Journal of Business Research, 66, 115–122.
Mitchell, A, & Olson, J 1981, 'Are Product Attribute Beliefs the Only Mediator of Advertising Effects on Brand Attitude?' Journal of Marketing Research (JMR), 18, 3, pp.
, (2006); "The Value of Participation in Virtual Consumer Communities on Brand Loyalty", Journal Internet Research, vol."