چکیده:
پژوهشگران در اين مقاله رابطه بين ابزارهاي بازاريابي سياسي و انسجام ملي را بررسي كرده اند و به دنبال پي بردن به اين مسئله اند كه در صورت وجود رابطه بين اين دو متغير، ماهيت آن چگونه است. جامعه آماري پژوهش حاضر، شهروندان منطقه 6 شهر تهران است. براي گردآوري داده ها از ابزار پرسشنامه و براي سنجش روايي سوال ها، روايي محتوا و روايي سازه بررسي شد. براي سنجش اعتبار محتواي پرسشنامه نظرهاي پژوهشگران، استادان دانشگاهي و كارشناسان خبره به كار گرفته شد. سنجش روايي سازه نيز با كمك تحليل عاملي تاييدي و با نرم افزار ليزرل انجام گرفت. مدل مفهومي پژوهش متشكل از ابزارهاي مدرن بازاريابي سياسي به عنوان متغير مستقل، انسجام ملي به عنوان متغير وابسته و مشاركت سياسي و اعتماد عمومي به عنوان متغيرهاي مداخله گر است. نتيجه حاصل از پژوهش تاثير معنادار ابزارهاي مدرن بازاريابي سياسي بر انسجام ملي را تاييد مي كند.
خلاصه ماشینی:
"خلاصه ای از پیشینۀ تحقیقات داخلی و خارجی عنوان محقق نشریه یا مجله بیان مختصر پژوهش و نتایج آن مشارکت ملی فرهنگی- اجتماعی دو بعد تعلق و شناخت در نظر گرفته شد و مردم کانادا نتیجه ، مطلوب بودن رویه ها و مدل های طراحیشده جهت نشان دادن معیارهای اندازه گیری انسجام اجتماعی را تأیید میکند.
این مقاله فرض غالب پذیرفته شده ، یعنی «حداقل انسجام اعضای جامعه برای وجود نهادهای سیاسی در طول زمان نیاز است » را آزمون میکند و این نظر را با بررسی اینکه چگونه قومی یا Perspectives مدنیبودن هویت ملی جمعی، اعتماد سیاسی در هجده کشور اروپا هویت ملی و & on European Hjerm Berg را متأثر میکند، آزمون میکند.
با توجه به تعریف های بیان شده ، ذکر پژوهش های گذشته و نیز فرضیه مسئله ، مدل مفهومی زیر جهت نشان دادن نحوة تأثیرگـذاری ابزارهـای مـدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت سیاسی، اعتماد عمومی و انسجام ملی ترسیم میشود: تبلیغات شبکه ای مشارکت عمومی نظرسنجی ساختگی ابزارهای مدرن انسجام ملی بازاریابی سیاسی تصویرسازی ویدئویی اعتماد عمومی مناظره نمادسازی شکل ١.
همان طور که در شکل های ٢ و ٣ نشان داده شده است ، اثر ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بـر اعتماد عمومی و مشارکت سیاسی رأی دهندگان و اثر این دو متغیر بر انسجام ملی معنـادار اسـت و تأیید میشود.
نتایج بررسی داده ها نشان داد افراد جامعه تمایـل کمـی بـرای مشـارکت در مسـائل سیاسی دارند ولی خود را جهت مشارکت متعهد مـیداننـد و از ایـن رو، در صـحنه هـای سیاسـی حضوری پررنگ دارند که این امر نتایج پژوهش هرمزیزاده (١٣٨٨) مبنی بر وجود رابطۀ مسـتقیم میان مشارکت سیاسی و انسجام ملی را تأیید میکند."