Skip to main content
فهرست مقالات

ارائه الگویی برای جلب گردشگران خارجی به ایران با تکیه بر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات

نویسنده:

(16 صفحه - از 5 تا 20)

علی رغم رشد فزاینده صنعت گردشگری بین المللی و اهمیت آن در اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان، متاسفانه ایران تاکنون نتوانسته از منافع اقتصادی این بخش بهره مند و سهم قابل توجهی از درآمدهای ارزی ایجاد شده را کسب نماید. با توجه به نقش واهمیت صنعت گردشگری خارجی در صحنه تجارت جهانی و کسب حدود 10 درصد ارزش کل معاملات دنیا (444 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشورهای میزبان گردشگران در سال 1998) و همچنین توان ایجاد درآمدهای ارزی و اشتغال زایی آن، در این تحقیق سعی شده، موقعیت گردشگری خارجی ایران همراه با یک آمیخته بازاریابی متناسب با بخش گردشگری مورد بررسی قرار گیرد تا راهکارهای عملی برای بهبود و افزایش تعداد ورودی ها با تکیه بر عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری ارائه گردد. پرسش اصلی این تحقیق این است که آیا می توان با استفاده از آمیخته بازاریابی خدمات، به ترکیب و ترتیب جدیدی از آمیخته بازاریابی برای بخش گردشگری دست یافت که مبنای برای ارائه راهبردهای توسعه و بهبود این صنعت در ایران قرار گیرد؟ بدین خاطر، دستیابی به یک آمیخته بازاریابی در بخش گردشگری، نیازمند نقطه نظرات گردشگران خارجی به عنوان اصلی ترین مصرف کننده این بخش بوده و نظرات آنان در تعیین اجزای آمیخته بازایابی گرشگری تاثیر عمده دارد. در الگوی پیشنهادی این تحقیق، عناصر آمیخته بازایابی بخش کالا (4 ps) و بخش خدمات (7 ps) که از دیدگاه گردشگران خارجی دارای اهمیت زیادی بوده و در تصمیم گیری ها و ارزیابی آنان مورد استفاده قرار می گیرند، در سه عنصر کلیدی یعنی ترویج و ترفیع، جاذبه ها و خدمات گروه بندی شدند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.