چکیده:
مقدمه و هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سبک مدیریت بر انگیزش سازمانی تدوین شده است. این پژوهش به دنبالی پاسخگوئی به این سوال محوری است که چگونگه انواع سبک مدیریتی بر انگیزش کارکنان یک سازمان تاثیر میگذراد؟
روش پژوهش: از روش پیمایش، با جمعیت نمونه 200 نفری از پژوهشگران مراکز پژوهشی دینی استان قم، برای بررسی موضوع استفاده شده است. روائی و پایایی پرسشنامه به ترتیب با اعتبار صوری و آلفایکرونباخ مورد سنجش قرار گرفته است. از آمارههای توصیفی و استنباطی مانند ضریب همبستگی پیرسون برای تحلیل دادهها استفاده شده است.
یافتهها: تحلیل و بررسی یافتهها نشان میدهد که سبک مدیریتی با سه مولفه نوآوری، تعهد و شناخت محیطی بر انگیزش سازمانی با چهار مولفه رضایت، امنیت، مشارکت و نگرش تاثیرگذار است. نتایج تحقیق نشان میدهد که با ارتقاء مولفههای سبک مدیریت در سازمان بر میزان انگیزش سازمانی کارکنان افزوده میشود. سبک مدیریتی با تاثیر بر فرهنگ سازمانی موجب حاکمیت نوع خاصی از رویهها و رفتارهای سازمانی در سازمان، قادر به افزایش رضایت شغلی، امنیت شغلی، مشارکت با همکاران و نگرش مثبت نسبت به سازمان میگردد.
Introduction and Goal: This study aimed to investigate the effect of institutional management style is based on impulse. This study sought to answer the question of what impact an organization's management style on motivation?
Methodology: The research method is survey. The population of the study, all researchers from religious research centers of in Qom, which is obtained numbers 200 through Cochran formula. Reliability of questionnaire were measured With Cronbach's alpha. data analyze with Descriptive and inferential statistics such as Pearson correlation coefficient.
Findings: Analysis of the findings showed that the management style with three components of innovation, commitment and recognition effect on institutional motivation with four components of satisfaction, security, participation and attitudes. The results show that by upgrading components an management style in organization, level motivation increase. Management style affects on corporate culture cause certain type of procedures and organizational behavior, able to increase level of job satisfaction, job security, collaborate with colleagues and a positive attitude towards the organization.