چکیده:
لازمه یک محصول موفق و باکیفیت، رعایت اصول استاندارد و تعریف شده مربوط به آن است. بنابراین، می توان به صورت کلی این طور برداشت کرد که رعایت اصول در بخش تست، باعث تولید نرم افزاری با استاندارد و کیفیت مطلوب می گردد. شیوه های مختلفی در این راستا وجود دارد که هرکدام نیز مزایایی را دارند. برخی از این شیوه ها، قابلیت خودکارسازی را دارند که انتظار می رود با توسعه کنترل کیفیت، وارد این مقوله شوند و با کمترین هزینه و بالاترین دقت، محصول خروجی بگیرند. در این نوشتار، به معرفی شیوه های آزمون نرم افزار و راهبردهای اجرای آن می پردازیم.
خلاصه ماشینی:
ثانیاً، تست در مورد مجموعه اجزا در ارتباط با هم صورت میگیرد که در این حالت، مشخص میشود آیا خواستههای موردنظر کاربر حاصل شده است یا نه و بدین صورت، کل نرمافزار مورد آزمایش واقع میشود.
تستهای تکرارپذیر جعبه سفید: که توسط برنامهنویسان انجام میگیرد و برای انجام این گونه تستها، بیشتر از ابزارهای تست داخلی استفاده میشود.
در مورد هدف ارزیابی نرمافزارها، حتی میتوان مواردی را بیان کرد که ارزیابی نرمافزار به منظور مقایسه و انتخاب آنها برای انطباق با محیط و عملکردهای خاصی که مد نظر یک فرد یا یک سازمان است، انجام میگیرد.
در واقع، کنترل کیفیت این فرصت را ایجاد میکنند تا کارشناسانی که فناور، آگاه و مسلط به محصول هستند و از نیازهای کاربر نیز آگاهی داشته و بر مراحل تولید نرمافزار هم نظارت دارند، بتوانند بهخوبی محصول را مورد سنجش قرار دهند و در هزینه و وقت صرفهجویی کنند.
کنترل کیفیت، مجموعه عملیاتی نظیر اندازهگیری یا آزمون است که روی یک محصول یا کالا انجام میشود تا مشخص شود آیا آن محصول با مشخصات فنی مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.
5. چرخههای تست (testing cycles): در این فاز تمام فازهای قبل توسط کارشناس مورد بازبینی قرار میگیرد تا مطمئن شود تمام مواردی که تعیین شده یک به یک انجام شده است یا خیر؛ چکلیست تستها، گزارش باگها، موارد و معیارهای تست، افزودن تستهای جدید (در صورت نیاز) ، بازبینی مجدد تستها برای اطمینان از صحت.
کنترل کیفیت، متضمن نظارت بر نتایج مشخص پروژه به منظور تعیین مطابقت آنها با استانداردهای کیفیت مرتبط و شناسایی راههایی برای حذف عوامل نتایج ناخوشایند میباشد.