چکیده:
پژوهش و توسعه (R&D) اشاره به اثر خلاقانه و کارآفرینانه با روال قاعدهمند برای افزایش دانش درباره انسان، فرهنگ و جامعه و استفاده آن دانش برای کارکردهای جدید است. پژوهش و توسعه معمولاً در حوزههای صنعتی، فناوری و دارویی به کار میرود. امّا از آنجا که حوزه فرهنگی نیز نیاز به تداوم و گسترش دارد، انجام پژوهش توسعهای امری ضروری در سازمانهای فرهنگی مردمشناسانه محسوب میگردد. بر این اساس پرسش محوری مقاله این است که سازمانهای فرهنگی برای استفاده از پژوهش و توسعه رایج در سازمانهای صنعتی چه الزاماتی را باید رعایت کنند. تأکید این مقاله بر سازمانهای فرهنگی مردمشناسانه است و پنج الزام مهم بازنگریستن به محیط پیرامونی، نگاه مبادلهای داشتن، استفاده از امکانات رسانهای، بهرهگیری از ویژگیهای هنری و در نهایت توجه به الزامات فناورانه ضروری میباشند.
Research and Development (R&D) deals the ingeniously، scholarly and entrepreneurship working on the humankind، culture and society and also how it could be developing into the novel spheres. R&D exercised before in the Industries، technologies and drags as usual. Now it is time to encourage it into the cultural organizations too. As the main question what implications of R&D like the industries applied do need to do in the cultural organizations? There are five pivotal implications such as being open-minded on the related environment، having interchangeably perception، enjoying the media facilities، using the artistic-creative characteristics and also technology. And the last Cultural Industries are the neglected chain examines as a case study too.
خلاصه ماشینی:
1 - Research and Development (R&D) 2 - positivistic هدف از طرح این موضوع این نیست که امکان عملیاتی کردن مسایل فرهنگی و کاربردی کردن آن برای توسعه مقدور نیست ، بلکه هدف این است که از پژوهش و توسعه در سازمان های فرهنگی استفاده کرد و این استفاده به مراتب از کاربردهای صنعتی، فناورانه و دارویی مشکل تر است ، اما این امر شدنی است و یا لااقل روش های پژوهش قابل قبولی برای عملیاتی کردن حتی پژوهش های فراپوزیتیویستی به خوراک تصمیم گیری سازمانی و ملی وجود دارد که در این جا ضمن پرداختن به آن ، یک مورد مطالعاتی بسیار مهم آن به عنوان نمونه طرح میشود.
بر همین اساس است که هر شرکت و یا سازمان بزرگی برای خود مرکز پژوهشی دارد تا نه تنها از پژوهش های دانشگاهی برای کار خود استفاده کند، بلکه از ابتدا برای حل مسایل خود و یا تغییر و تحول جدی در راه رسیدن به پیشرفت و توسعه سرمایه گذاری شود و اندیشه معطوف به تولید خاص گردد ( Laws and .
سود نوآوری اندیشه پژوهش و توسعه R&D شکل ١- مؤلفه های کلیدی پژوهش و توسعه این ها ویژگیهای مهمی هستند که سازمان ها و شرکت های بزرگ به آن رسیده اند و به واقع درک درستی از جایگاه پژوهش دارند و بر همین اساس بین پژوهشگران و بودجه پژوهشی نسبت خاصی برقرار است و در عین حال جدول شماره ٢ نشان میدهد که کشورهای برتر از نظر اقتصادی کشورهایی هستند که هزینه بیشتری نیز برای پژوهش و توسعه اختصاص میدهند.