چکیده:
این پژوهش با هدف آگاهی از وضعیت فرآیند یادگیری سازمانی کارکنان بانک های شهرستان دورود به روش پیمایشی - توصیفی به انجام رسیده است . جامعه آماری پژوهش شامل ٣٢١ نفر از کارکنان بانک های مورد مطالعه است که تعداد١٧٥ نفر از آنان براساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است . برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که وضعیت پویایی یادگیری جمعی ، تحول سازمانی ، توانمندسازی افراد، مدیریت دانش و بهکارگیری فناوری اطلاعات در بین کارکنان بانک های شهرستان دورود بالاتر از حد متوسط بوده است . براساس نتایج پژوهش می توان چنین نتیجه گرفت که سازمان ها می توانند با فراهم ساختن شرایط و امکانات لازم برای یادگیری مداوم و مستمر کارکنان خود، سبب همراهی و همگامی آنان با تحولات و دگرگونی جامعه جهانی با هدف تعالی سازمان خود شوند.
خلاصه ماشینی:
"یافته های پژوهش نشان داد که وضعیت پویایی یادگیری جمعی ، تحول سازمانی ، توانمندسازی افراد، مدیریت دانش و بهکارگیری فناوری اطلاعات در بین کارکنان بانک های شهرستان دورود بالاتر از حد متوسط بوده است .
عباسی و همکاران (١٣٩٠) در پژوهشی با عنوان یادگیری سازمانی در دانشکده های کشاورزی استان تهران به این نتیجه دست یافته اند که در تمامی عوامل زمینه ای (آرمان مشترک ، تفکر سیستمی ، فرهنگ سازمانی یادگیرنده ، ساختار سازمانی منعطف ، توسعه قابلیت های شخصی و حرفه ای اعضا و رهبری تحول آفرین ) و فرآیندی (یادگیری سازمانی ) بین وضعیت موجود و حد متعادل (متوسط ) در دانشکده های کشاورزی مورد مطالعه تفاوت معنی داری وجود دارد.
جدول (١) وضعیت پویایی یادگیری جمعی کارکنان بانک های شهرستان دورود اختلاف انحراف خطای استاندارد کران بالای سطح متغیر تعداد میانگین t میانگین معیار میانگین ٩٥% معنی داری پویایی 000/0 218/4 724/0 113/0 621/0 485/0 484/3 164 یادگیری براساس آنچه در جدول (١) مشاهده می شود با توجه به اینکه سطح معنی داری کمتر از ٠٥/٠ است .
جدول (٤) وضعیت مدیریت دانش در کارکنان بانک های شهرستان دورود کران اختلاف انحراف خطای استاندارد سطح معنی متغیر تعداد میانگین بالای t میانگین معیار میانگین داری %95 مدیریت 0/026 337/2 595/0 139/0 791/0 325/0 231/3 164 دانش براساس آنچه در جدول (٤) مشاهده می شود با توجه به اینکه سطح معنی داری کمتر از ٠/٠٥ است ."