چکیده:
گزارشگری به هنگام در حسابدار یا به زبان ساده تر حسابداری به هنگام مزایای بسیاری در مقایسه با گزارشگری دورهای معمولی ارائه می دهد. به طور معمول، شرکت ها به گزارشگری مالی و یا غیرمالی بر اساس دوره های سه ماهه و سالانه نیاز دارند. با این حال تغییرات سریع بازار و جامعه باعث می شوید این گزارشگری دورهای به سرعت منقضی شود. رقابت بیشتر در میان شرکتها مستلزم اطلاعات به روزتر است تا مدیریت را قادر سازد به سرعت با فرصتها انطباق یافته و به مسائل پاسخ دهد. گزارشگری بههنگام به این نیازها میپردازد اما مستلزم پاسخ های تکنولوژیکی جدیدی است. ما در این مقاله تکنولوژی هایی ارائه می دهیم که میتوانند به پیاده سازی حسابداری به هنگام کمک کند. از جمله این تکنولوژی ها می توان به مدیریت فرایند کسب و کار، دستگاه های تلفن همراه، رایانش ابری، هوش کسب و کار، معماری سازمانی و یکپارچه سازی سیستم های سازمانی اشاره کرد.
خلاصه ماشینی:
"تکنولوژیهای متعددی برای کمک به اجرای گزارشگری به هنگام وجود دارند (مانند مدیریت فرایند کسب و کار)، که پایش به هنگام فرایندهای کسب و کار (که اطلاعات مالی یا غیر مالی مربوطه را از عملیات کسب و کار به مدیریت اعلام می کند) را ممکن می سازد؛ دستگاه های تلفن همراه که به کاربرانشان امکان دریافت فوری گزارشات تولید شده در هر زمان و هر مکان را می دهند؛ رایانش ابری که امکان به اشتراکگذاری اطلاعات در بین تمامی کاربران داخل و خارج سازمانی که نیاز به تصمیم گیریهای آگاهانه دارد را فراهم میسازد؛ هوش کسب و کار که امکان تولید و ارائه اطلاعات متمرکزتر و مناسب تر به مدیران در مورد عملیات کسب و کار را فراهم کرده و نه تنها برنامه ریزی بلندمدت اهداف سازمان ، بلکه مدیریت و بهینه سازی عملیات کسب و کار روزانه (رویداد محور) را نیز فراهم میسازد؛ و معماری سازمانی و یکپارچه سازی سیستم های سازمانی که سیستم های مختلف و داده های مربوط به آنها را در سازمان ایجاد و یکپارچه سازی کرده و امکان تولید گزارش های به هنگام دارای افرزش افزوده به کاربران را فراهم می سازد."