چکیده:
مسئولیت اجتماعی شرکت ها، مفهومی است که در چند دهه اخیر، توجهات جهانی بسیاری را به خود جلب کرده و رزونانس جدیدی را در اقتصاد جهانی به وجود آورده است. در این پژوهش، پس از مروری بر پیشینه مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت، چارچوب های تئوریک مسئولیت اجتماعی شرکت ها بیان خواهد شد. سپس به بررسی انگیزه ها و دلایل افشای مسئولیت اجتماعی پرداخته شده و در نهایت نیز چارچوبی
پیشنهادی برای گزارشی جامع در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت ارائه خواهد شد؛ به وسیله چارچوب پیشنهاد شده، می توان میزان جامعیت گزارش های مسئولیت اجتماعی شرکت ها را اندازه گیری کرد.
خلاصه ماشینی:
"VG: اهداف و چشم انداز – MA: رویکرد مدیریت – PI: شاخص عم رکل د شکل ٣: ساختار کدگذاری شده ناحیه ها جامعه مس وئلیت کالا فعالیت کارهامیاکسارب گر و حقوق بشر مح ط ی زیست اقت اصد آیتم ها بهداشت و ایمین شیوه های سرمایه • مواد اولیه م رتش ی است دخام گذاری و تامین • انرژی جامعه برچسب زنی • رابط ه کارگر و کالا آب ف اسد کالا ها و مدیریت عدم تبیعض • تنوع زیستی • اثرات اقت اصدی ف اسد خدمات آموزش و آزادی تشل ک ها • تولید گازهای ستیقم سایست های • ارتباط ات پرورش و مذاکرات دسته گل اخنه ای، • حضور بازار ع وممی بازاریابی فرصت های جمعی رفتار ضد • حفظ حریم مت ونع و برابر • کار اکجوبداکراین و فزاباضله لاب و • اغثیررات ساقت یقتم اص دی رقابتی شخ یص مش رتی • رضایت غیر اجباری • کالا ها و انط ابق (تب یعت ) تط ابق تط ابق کارگران اقدامات امنتیی خدمات سایر موارد سایر موارد • رضایت تط ابق حقوق مردم بومی • تط ابق م رتش یان سایر موارد • انط ابق حمل و نقل سایر موارد سایر موارد • سایر موارد شکل ٤: GRI به عنوان رفرنسی برای بعد محتوا ب ) نوع اطلاعات GRI پیشنهاد می کند که شرکت ها هنگامی که قرار است یکی از آیتم های CSR را افشا کنند، انواع مختلفی از اطلاعات (استراتژی و چشم انداز، رویکرد مدیریت و شاخص های عملکرد) را تهیه کنند."