Skip to main content
فهرست مقالات

نقش آموزش های دانشگاهی بر ایجاد روحیه کارآفرینی و راهکارهای ارتقاء آن

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (26 صفحه - از 32 تا 57)

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش آموزش‌های دانشگاهی بر ایجاد پرورش روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء آن است. روش پژوهش از نوع آمیخته است که داده‌های آن در قسمت کمی با پرسشنامه محقق‌ساخته و در قسمت کیفی با روش مشاهده مشارکتی و فن مصاحبه نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری شده است. در بخش کمی ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل سال تحصیلی ۱۳۹۳-۹۴ با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. در بخش کیفی با نمونه‌گیری هدفمند تعداد ۱۵ نفر از اساتید دانشگاه به عنوان نمونه پژوهش مورد مصاحبه قرار گرفتند. یافته‌ها حاکی از دارد که همه مولفه‌های کارآفرینی کمتر از حد وسط هستند. نتایج نشان می- دهد که دوره‌های آموزشی بر پرورش روحیه کارآفرینی در دانشجویان تاثیر ندارند. در نهایت ۵ مقوله تحول در نقش دانشگاه‌ها (پذیرش نقش جدید)» بسترسازی» شبکه‌سازی» ارتقاء فعالیت‌های دانشگاهی و تغییرات مدیریتی عمده برای بهبود کارآفرینی ارائه شد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.