Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل و محرک های توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران:مطالعه موردی بانک رفاه

نویسنده:

ISC (23 صفحه - از 1 تا 23)

این مقاله عواملی که به‌عنوان محرک، توسعه رویکردهای بانکداری الکترونیکی را در سطح خرد اجتناب‌ناپذیر نموده، بررسی و تحلیل می‌کند. در این‌باره چارچوب و تصویر جامع از بانکداری الکترونیکی و رویکردها و عناصر اصلی زیربنائی توسعه ارائه می‌شود و با تبادل نظر کارشناسان و متخصصان امور بانکی، تمامی عوامل و محرک‌های توسعه بانکداری الکترونیکی شناسائی شده و اهمیت نسبی هر کدام از این عوامل به‌عنوان دلایل راهبردی توسعه بانکداری الکترونیکی براساس تکنیک آنتروپی تعیین می‌شود. همچنین به‌دلیل نیاز صنعت بانکداری کشور در هماهنگی با موسسات و بانک‌های خارجی و افزایش رقابت در بازارهای مالی و از آنجائی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طرح‌هائی را در جهت توسعه بانکداری الکترونیکی تنظیم نموده و به سیاست‌گذاری در این زمینه پرداخته است، تحقیق مورد نظر به منظور درک واقعیت‌های زیربنائی این رهیافت نوین بانکی، انجام گرفته است. نتایج نشان می دهد عواملی از قبیل سرعت،سهولت دسترسی به خدمات،قابلیت اطمینان،کاهش هزینه ها،تثبیت موقعیت رقابتی،توسعه بازارهای جدید،مشتری مداری،توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان دلایل راهبردی توسعه بانکداری الکترونیکی را تشکیل می دهند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.