Skip to main content
فهرست مقالات

رتبه بندی فروشگاه های زنجیره ای شهروند:با تاکید برمعیارهای آموزش و خلاقیت

نویسنده:

ISC (27 صفحه - از 50 تا 76)

ارزیابی و رتبه‌بندی صحیح فروشگاه‌ها همواره به‌عنوان سنجش عملکرد خرده‌فروشی‌ها، به‌ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح بوده است، با استفاده از نتایج آن مدیران به راحتی می‌توانند به سنجش عملکرد دست یابند و تصمیمات مهمی مانند بسط و گسترش فروشگاه‌ها، اولویت‌بندی و محک‌زدن، ارتقا و بهبود کارائی کارکنان و... را اتخاذ کنند و درصدد شناسائی و رفع اشکالات برآیند. برای دستیابی به این امر، در این مقاله که برگرفته از تحقیقی است، ابتدا با انجام مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی، معیارها و عوامل کیفی و کمی در ارزیابی عملکرد مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند را شناسائی نموده و سپس با استفاده از ابزارهائی چون مصاحبه، پرسشنامه و برگزاری جلسات آزاد این عوامل غربال شده و عوامل موثر به‌طور عامل مشخص و با در نظر گرفتن سه معیار اصلی (عملکرد مالی، رضایت مشتریان، رضایت کارکنان) ابتدا وزن معیارها و زیرمعیارها با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی، یا روش AHP به‌دست آمده و در مرحله نهائی نیز با استفاده از روش راه‌حل ایده‌آل TOPSIS، رتبه‌بندی فروشگاه‌ها انجام گرفته است.در این باره از معیارهای اقتصاد نوین نظیر آموزش،خلاقیت و نوآوری به عنوان بخشی از معیارهای ارزیابی فروشگاه های زنجیره ای شهروند استفاده شده است.در بین فروشگاه های مورد بررسی که تعداد آنها هشت فروشگاه بوده است،فروشگاه آزادگان و فروشگاه بهاران،به ترتیب،حائز رتبه اول و آخر شده اند


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.