Skip to main content
فهرست مقالات

معلمان دوره ابتدایی و مشارکت نهادی

نویسنده:

(6 صفحه - از 50 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : معلم دوره ابتدایی ، مشارکت ، آموزش ، توسعه ، اجتماعی ، دوره ابتدایی و مشارکت ، انجمنهای اولیاء و مربیان ، مدرسه ، مشارکت نهادی ، دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"الگوی فرضی بحث با استفاده از دیدگاه نظری و شناختمفاهیم عمده آن یعنی آموزش نهادی ومشارکت نهادی،یک الگوی فرضی براساسدو متغیر اصلی ذکر شده و متغیری که جایگاهمهمتری دارد،بنا می‌شود. آموزش نهادی دانش‌آموزان در این مرحله،معلم دوره ابتدایی می‌تواندبا ابتکار عمل و بکار گیری شیوه‌های تربیتی وتدریس مفید،به رشد شخصیت و شکوفاییاستعداد دانش‌آموزان کمک کند و زمینه لازم رابرای بروز خلاقیتها و انتقال مهم‌ترین ارزشهایاجتماعی،ماند تفاهم،همکاری،تعاون،دوستی و درستکاری فراهم سازد. معلم دوره ابتدایی و اولیاء به دلیل حضور فعال اولیاء در عرصه تعلیم وتربیت فرزندان در دوره ابتدایی و علاقه‌مندیآنها به رفت‌وآمد در مدرسه،معلم ابتدایی بایدبهترین راه ارتباطی را به دو منظور ایجاد کند:-نظارت تربیتی بر سرنوشت فرزندان-مشارکت در امور مدرسه و شرکت درانجمن اولیاء و مربیانهر دو عامل فوق به نحوی می‌توانند بهیکدیگر ختم شوند. این امر مهم از نظربرنامه ریزان سازمان مرکزی انجمن اولیاء ومربیان مغفول نمانده و شورای طرح جامعآموزش خانواده برای ایجاد ارتباط بین معلمانابتدایی و اولیاء به تدوین دوره 36 ساعتهآموزش خانواده برای معلمان ابتدایی پرداختهاست. آشنایی با دوره 36 ساعته آموزش خانوادهمعلمان این دوره به منظور ایجاد توانایی‌های لازمدر معلمان ابتدایی پیش‌بینی شده و هدف آنایجاد هوشمندی لازم برای برقرار کردن ارتباطبا اولیاء و نهایتا رونق یافتن آموزش خانواده وفعال کردن انجمنهای اولیاء و مربیان مدارس کشور است. دروس شش‌گانه ایندوره شاملعناوین زیر است:1-آشنایی با خصوصیات رشد کودک2-آشنایی با نهاد خانواده در اسلام و ایران3-روان‌شناسی تربیتی4-آشنایی با مشکلات رفتاری کودکان5-اصول و مبانی راهنمایی و مشاوره6-نقش انجمن اولیاء و مربیان در پیشگیریو رفع مشکلات مدارسآموختن محتوای عناوین فوق،بهترین ابزاررا برای تلاش معلمان دوره ابتدایی در زمینهآموزش خانواده فراهم می‌کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.