Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه بپرسیم؟

مترجم:

(1 صفحه - از 45 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : سطوح اطلاعاتی گوناگون پاسخ، دانش‌آموزان، کودک، کلمه، پاسخ سؤال طرح‌شده، جمله‌بندی، مشکل شنیداری، دانش‌آموزان فرصت کافی، فکر، مشکل

خلاصه ماشینی:

"روشهای زیر را آزمایش کنید: سؤلات متنوع و گوناگونی بکار ببرید تا کودک این امکان را داشته باشد که با سطوح اطلاعاتی گوناگون پاسخ دهد: اگر پاسخ کوتاه و مناسب می‌خواهید از سؤالاتی مانند این استفاده کنید:سؤالت بلی خیر، چند جوابی و یا سؤال با کلمات پرسشی: چه مقدار؟چه چیزی؟وچه وقت؟ برای مواردی که نیاز به توضیح و ارزیابی دارید، از این‌گونه سؤالات استفاده کنید: چرا؟چگونه؟اگر... مثلا به جای اینکه بپرسید:آیا فهمیدی ما آلان چکار کردیم و، آیا فکر می‌کنی که می‌دانی مرحله بعد از آن‌چه خواهد بود؟بهتر است این طور سؤال کنید:مرحله بعدی چیست؟ برای پاسخ دادن، به دانش‌آموزان فرصت کافی بدهید. اگر کودکی سریعا می‌گوید: نمی‌دانم، به او فرصت بیشتری برای فکر کردن بدهید. قبل از اینکه سؤالات بعدی را بپرسید، برای پاسخ سؤال طرح شده، صبر کنید. اگر کودک حتی پس از تکرار ساده و کلمه به کمله سؤال نتوانست پاسخ دهد، جمله‌بندی سؤال را تغییر دهید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.