Skip to main content
فهرست مقالات

نقش سرمایه اجتماعی در یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم انتظامی امین

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم) (32 صفحه - از 103 تا 134)

کلیدواژه ها :

یادگیری سازمانی ،سرمایه اجتماعی ،چشم انداز مشترک ،شبکه ها و هنجارهای مشترک ،درک و احترام متقابل ،یادگیری تیمی و تفکر سیستمی

کلید واژه های ماشینی : کارکنان دانشگاه علوم انتظامی امین ، یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم ، سرمایه اجتماعی ، یادگیری سازمانی ، یـادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم ، سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی ، یـادگیری سـازمانی ، کارکنـان دانشگاه علوم انتظامی امین ، یـادگیری سـازمانی کارکنان دانشگاه علوم ، دانشگاه علوم انتظامی امین تأثیری

زمینه و هدف: سرمایه اجتماعی، سازمان را در راه رسیدن به یک عملکرد عالی در راستای تقویت و بهبود یادگیری سازمانی حمایت می کند. سازمان هایی که سرمایه اجتماعی در آن ها بالاست، نسبت به سازمان هایی که سرمایه اجتماعی پایینی دارند، از توانمندی بیش تری در یادگیری برخوردارند. هدف اصلی پژوهش حاضر، تعیین نقش سرمایه اجتماعی در یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم انتظامی امین است. روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش های کمی گردآوری داده ها، توصیفی – تحلیلی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این مطالعه را کلیه کارکنان شاغل در دانشگاه علوم انتظامی امین در سال 1394 تشکیل می دهند که تعداد 269 نفر، به عنوان نمونه آماری به روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب و مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها، از پرسشنامه های استاندارد سرمایه اجتماعی اونیکس، پولن و پوتنام و یادگیری سازمانی نیفه استفاده شد. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که بین سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی، رابطه معناداری وجود دارد و نتایج حاصل از فرضیه های فرعی، بیانگر آن است که بین اعتماد، شبکه ها و هنجارهای مشترک، تعاون و همکاری متقابل، انسجام و همبستگی جمعی و هویت جمعی با یادگیری اجتماعی، رابطه معنا داری وجود دارد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.