Skip to main content
فهرست مقالات

راهبردهای رسانه ای در مدیریت بحران

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (21 صفحه - از 103 تا 123)

بحران به صورت بخش جدایی ناپذیر و طبیعی حیات سازمان ها و جوامع امروز درآمده است. بحران دیگر ویژگی غیرعادی، کمیاب و اتفاقی برای جامعه جهانی تلقی نمی شود، بلکه در تاروپود جوامع مدرن رخنه نموده است. همه سازمان ها هر روز و هر لحظه تحت تاثیر بحران های کوچک و بزرگ قرار دارند. بنابراین، مدیران سازمان ها باید پیوسته آماده رویارویی با بحران ها باشند و برای پیشگیری و با کاستن تاثیر بحران ها بر سازمان های خود چاره اندیشی نمایند. آن ها باید درک نمایند که سازمان های تحت مدیریت شان تا سرحد ممکن از بروز بحران ها ایمن باشند. بنابراین، هدف این مقاله دست یابی به درکی عمیق و درست از بحران و مراحل آن و همچنین نقش روابط عمومی در طول بحران و نحوة ارتباط سازمان ها با رسانه ها در زمان های بحرانی است. علاوه براین در این مقاله سعی شده است به مدیریت بحران و مولفه های موثر در بحران های سازمانی، ویژگی های مدیریت بحران و الگوی چرخة مدیریت جامع بحران، بحران های سازمانی و... توضیح داده شود. همچنین لزوم تدوین برنامه ارتباطی بحران، آثار منفی بحران، روش شناسی مدیریت بحران، اصول ارتباطی زمان بحران، قوانین بحران و وظایف روابط عمومی در موقعیت بحران از دیگر نکات مورد توجه این مقاله است.

خلاصه ماشینی:

"/ الگوی پیشنهادی ارتباطات با رسانه ها در طول بحران (احمدی ، ١٣٨٤: ٧٧) رسانه راهبردهای ارتباطی بعد از راهبردهایحاررتابن اطی قبل از راهبردهای ارتباطی حین بحران بحران - برقراری ارتباط با رسانه ها - کنترل شایعات رسانه ها ارزیابی ارتباطات بحران و و برگزاری سمینارهایی درباره - استفاده از لحن واحد در صحبت اقدامات صورت گرفته در کسب وکار با دیگران زمینه ارتباط با رسانه ها - شناسایی مخاطبان - فراهم نمودن امکان دسترسی انتشار اطلاعات مربوط به - ایجاد پیام های کلیدی رسانه ها به محل بحران شرکت به رسانه ها - مشخص نمودن رابطان - تجهیز مرکز اطلاعات رسانه ای به روز نمودن وب سایت های رسانه ای ـ سازمان و آموزش - تکذیب نکردن بحران در صورت سازمان آنان رخداد آن برقراری ارتباط دایم با رسانه ها - ایجاد مرکز اطلاع رسانی - ارائه اخبار صحیح و کامل به برای بازیابی شهرت و اعتبار مجهز رسانه ها سازمان - طراحی نظام ارتباطی برای - انکار بحران در زمانی که بحران توسعۀ برنامه های ارتباطی ارتباط با ذی نفعان ناشی از بلایای طبیعی و شایعات بلند مدت برای جلوگیری از - تشکیل گروه ارتباطی است خسارت ناشی از بحران - اولویت بندی در ارتباط با - عذرخواهی و پوزش برای کاهش رسانه ها مسئولیت سازمان - تلاش برای ایجاد تغییرات و اقدامات اصلاحی به منظور جلوگیری از وقوع بحران های مشابه به طورکلی ، در زمان بحران لازم است اقداماتی درخصوص رسانه ها صورت بگیرد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.