Skip to main content
فهرست مقالات

تدوین راهبردهای سازمان صداوسیمای ج.ا.ا. در جنگ نرم (مطالعه موردی حوزه محصولات نمایشی خارجی)

نویسنده:

(34 صفحه - از 115 تا 148)

کلیدواژه ها :

مدیریت راهبردی ،فیلم سینمایی ،جنگ‌نرم ،ادارات تامین برنامه

کلید واژه های ماشینی : جنگ نرم ، فیلم ، نرم ، رسانه‏ای ، سازمان ، ادارات امور تأمین برنامه ، قدرت نرم ، سازمان صدا و سیما ، جمهوری اسلامی ایران ، فیلم‌های سینمایی

استعمار فرانو برای تداوم استیلای خود بر کشورهای دنیا به ابزار نوین جنگ‌نرم متوسل شده است؛ جنگی که در آن دیگر از تسلیحات نظامی خبری نیست. از بارزترین نمودهای این نوع از جنگ، جنگ‌رسانه‌ای است و می‌توان فیلم‌های سینمایی را به جرات یکی از قوی‌ترین و موثرترین ابزارهای جنگ‌رسانه‌ای دانست. ادارة کل تامین برنامه‌های‌خارجی معاونت‌سیما و ادارات امور تامین برنامه در شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران، مسئول تامین، آماده‌سازی و پخش فیلم‌های سینمایی هستند. در این تحقیق تلاش شده است تا با استفاده از مدل تجزیه و تحلیل‌راهبردی SWOT، ضعف‌ها و قوت‌های ادارات امور تامین برنامه و نیز فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌روی آنها شناسایی و با نگاهی به این عوامل راهبردهایی برای این ادارات معرفی شود؛ راهبردهایی که عمل به آنها ضامن موفقیت سازمان صدا و سیما در جنگ نرم در حوزة فیلم‌های سینمایی خواهد بود.

خلاصه ماشینی:

"جدول 2: ماتریس SWOT ادارات تأمین برنامه فرصت‌ها O تهدیدات T علاقه مخاطب به برنامه‌های نمایشی وجود پتانسیل زیاد برای تولید در داخل کشور وجود نیروهای متخصص و مشاوران در زمینه جنگ نرم، مدیریت و ارتباطات وجود فیلم‌های غیرآمریکایی و غیرغربی اینترنت اعتماد و اطمینان مخاطبان به رسانه ملی افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبین وجود فناوری پیشرفته در داخل کشور فقدان هماهنگی درون‌سازمانی رقابت شدید رسانه‌ها در حوزه فیلم تسهیل ورود شبکه‌های ماهواره‌ای جدید تحریم همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران ضعف در واحدهای وابسته به تامین برنامه فشار آنتن عدم تطابق خط قرمزهای سینما با سیما هزینه بالای حق پخش فیلم‌های داخلی نقاط قوت S راهبردهایSO راهبردهایST اسناد بالادستی ممتاز توانایی پرورش سرمایه انسانی برتر کارشناسان خبره فرهنگ سازمانی متعالی تسهیل دست‌یابی به اهداف اسناد بالادستی از طریق علاقه مخاطب به برنامه‌های نمایشی استفاده از متخصصین و مشاوران جنگ نرم، مدیریت و ارتباطات برای پرورش سرمایه انسانی استفاده از متخصصین و مشاوران جنگ نرم، مدیریت و ارتباطات برای تعالی بیشتر فرهنگ سازمانی استفاده از فیلم‌های غیرآمریکایی و غیرغربی برای دست‌یابی به اهداف اسناد بالادستی طراحی مدل قیمت‌گذاری محصولات رسانه‌ای ایجاد هماهنگی درون‌سازمانی در پرتو اسناد بالادستی و فرهنگ سازمانی متعالی ایجاد مزیت رقابتی راهبرد فعال برای تولید فیلم‌های مناسب در جهان اعطای مشاوره و همکاری در تولید فیلم‌های داخلی استفاده از پتانسیل تولید داخلی برای دستیابی به اهداف اسناد بالادستی نقاط ضعف W راهبردهایWO راهبردهایWT فقدان تعاریف عملیاتی فقدان سیاست برای تامین فیلم فقدان سامانه بایگانی پیشرفته پیشرفته نبودن فناوری فقدان مدیریت پیام ضعف مدیریت فقدان برنامه‌ای برای آموزش و ارتقای سرمایه انسانی الف- فقدان نظام گزینش و جذب ب- فقدان نظام آموزش ج- فقدان پست سازمانی مشخص د- فقدان امنیت شغلی هـ- فقدان نظام ارزیابی چابک نبودن فرآیندها فقدان مخاطب‌شناسی فقدان رتبه‌بندی فیلم توسعه فناوری طراحی سامانه بایگانی مخاطب‌شناسی طراحی سامانه ارتباط با مخاطبین تامین منابع اولیه و استفاده از اینترنت استفاده از دانش مدیریت منابع انسانی استفاده از مهارت‌های مدیریت صنعتی الف- بازمهندسی فرآیند تامین برنامه ب- کارسنجی و زمان‌سنجی فرآیند تامین برنامه ج- استفاده از نرم‌افزارهای کنترل پروژه د- کاربرد مدیریت کیفیت جامع هـ- کاربرد تولید ناب تعریف عملیاتی سیاست‌ها طراحی زنجیره تامین محصولات امور تامین برنامه شناسایی معیارهای برتری تامین‌کنندگان و اولویت‌بندی آنها واکسینه کردن مخاطبین در برابر جنگ نرم اجرای مهارت‌های مدیریت صنعتی در واحدهای وابسته به تامین راهبردهایSO 1."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.