Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات اسلامی در افغانستان، کاستی ها و بایستی ها

نویسنده:

(30 صفحه - از 127 تا 156)

خلاصه ماشینی:

"تبلیغات اسلامی در افغانستان تبلیغات اسلامی در افغانستان ، از دیر باز و در طی سالیان متمادی وجود داشته اند و عالمـان مسلمان این سرزمین ، تلاش های شایسته ای ، در این جهت انجام داده اند؛ با این حال ، متأسـفانه ، این جریان ، چه در گذشته و چه در حال ، با کاستی ها و اشکالاتی همراه بوده که تا حد زیادی ، بر روند تأثیرگذاری آن ، تأثیر منفی داشته است ؛ این کاسـتی هـا، ممکـن اسـت ، از جهتـی کـم اهمیت و یا در بعضی موارد، طبیعی و گریز ناپذیر به نظر آید؛ ولی ، آگـر پیامـدهای نـامطلوب آن ها را در کانون توجه قرار دهیم ، در آن صورت ، عمق و گستره آن ، بیش تر بـرای مـا آشـکار خواهد شد؛ برای این منظور، کافی است ، انواع انحرافات معنوی و اخلاقی ، شـیوع خرافـات و بدعت ها، جهل نسبت به معارف و اصول اسلامی ، ناآشنایی و سرپیچی از احکـام و دسـتورات قرآن ، نفوذ و گسترش افکار و اندیشه های ضد دینـی ، شـیوع بـی سـابقه ریاکـاری و بـه طـور خلاصه : انحطاط مادی و معنوی را که به تدریج ، در جامعه گسترش یافته و اکنون ، به اوج خود رسیده ، در نظر بگیریم و درباره علل و عوامل آن هـا مطالعـه و تحقیـق نمـاییم ؛ بـدون تردیـد، نتیجه ای که از این مطالعه و تحقیق به دست خواهد آمـد، علـل و عوامـل متعـددی را معرفـی خواهد کرد؛ ولی ، در این میان ، کاستی های دستگاه تبلیغات اسلامی کشور، جزء مؤثرترین علل و عوامل خواهند بود."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.