Skip to main content
فهرست مقالات

نقش مدارس هوشمند در قابلیت یادگیری دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر فولادشهر سال تحصیلی 96-95

نویسنده:

(11 صفحه - از 17 تا 27)

کلیدواژه ها :

معلمان ،مدارس ،مدارس هوشمند ،اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ

کلید واژه های ماشینی : قابلیت یادگیری دانش‌آموزان مقطع ، مدارس هوشمند ، مدارس هوشمند در قابلیت یادگیری ، نقش مدارس هوشمند در قابلیت ، پژوهش بررسی نقش مدارس هوشمند ، مدارس هوشمند بر قابلیت یادگیری ، اطلاعات ، دانش ، شهر فولادشهر ، مقطع دوم متوسطه

ﻫﺪف اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ ﻣﺪارس ﻫﻮﺷﻤﻨﺪدر ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻘﻄﻊ دوم ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻬﺮ ﻓﻮﻻدﺷﻬﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻮع ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﻣﺘﺸﮑﻞ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻘﻄﻊ دوم ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻬﺮ ﻓﻮﻻدﺷﻬﺮ ﮐﻪ ﺟﻤﻌﺄ 394 ﻧﻔﺮ و ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری ﺑﺮاﺑﺮ 191 ﻧﻔﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﺳﺎده ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪ. اﺑﺰار ﺟﻤﻊ آوری داده ﻫﺎ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺳﺎزی و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺑﻮد ﮐﻪ رواﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺄﯾﯿﺪی ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪ و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺿﺮﯾﺐ آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ ﺑﺮای ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺳﺎزی 0/80و ﺑﺮای ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی 0/80 و ﺑﺮای ﮐﻞ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ 0/79 اﺑﺮآورد ﮔﺮدﯾﺪ. ﺑﺮای ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ اﻃﻼﻋﺎت از آزﻣﻮن ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS و ﻣﺪﻟﺴﺎزی ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰار آﻣﻮس اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن داد ﻣﻌﻠﻤﺎن، روﺷﻬﺎی اراﯾﻪ درس و اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻣﺎدی و اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﻣﺪارس ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺑﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻘﻄﻊ دوم ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻬﺮ ﻓﻮﻻدﺷﻬﺮ اﺛﺮﮔﺬار اﺳﺖ.

خلاصه ماشینی:

"ابزار جمع آوری داده ها در پژوهش پرسشنامه هوشمندسازی شامل مولفه های نقش معلمان در مدارس هوشمند، روشهای ارایه مطالب درسی و امکانات مادی و انسانی و پرسشنامه یادگیری می باشد که روایی پرسشنامه ها با تحلیل عاملی تأییدی بدست آمد و پایایی پرسشنامه ها با از ضریب آلفا کرونباخ برای پرسشنامه هوشمندسازی ٠/٨٠و برای پرسشنامه قابلیت یادگیری ٠/٨٠ و برای کل پرسشنامه ٠/٧٩ محاسبه گردید، که ازسطح حداقل ٧٠% بسیار بالاتر می باشد؛ و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون ضریب همبستگی پیرسون به کمک نرم افزار SPSS و برای بررسی تأیید مدل از مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار آموس استفاده می شود. جدول ٣ آزمون فرضیه دوم روشهای ارایه درس در مدارس هوشمند قابلیت یادگیری روشهای ارایه ضریب همبستگی پیرسون 1 0/312 درس در مدارس Sig - 0/000 هوشمند N 191 191 بر اساس نتایج جدول ٣ چون مقدار سطح معنیداری معادل ٠/٠٠٠ بدست آمده است ؛ و از ٠/٠٥ کوچکتر میباشد؛ بنابراین می توان گفت که فرض صفررد می شود و ادعا پذیرفته می شود بدان معنا که بین روشهای ارایه درس در مدارس هوشمند و قابلیت یادگیری دانش آموزان در سطح خطای ٠/٠٥ همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد. بحث و نتیجه گیری هدف این پژوهش بررسی نقش مدارس هوشمنددر قابلیت یادگیری دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر فولادشهر بود داده های جمع آوری شده از پرسشنامه ها به کمک نرم افزار SPSS تحلیل شد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.