Skip to main content
فهرست مقالات

اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر شادکامی دانش آموزان

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (10 صفحه - از 111 تا 120)

هدف: بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر شادکامی دانش آموزان دوره متوسطه ی اول بود. روش: این پژوهش از نوع پژوهش های نیمه تجربی طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل نابرابر( میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول 1394 بوده است. نمونه - منطقه ششتمد، در سال تحصیلی 1395 پژوهش شامل 30 نفر دانش آموز پسر دورهی متوسطه اول بود که به شیوة نمونه گیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود که در مراحل پیشآزمون و پسآزمون مورد استفاده قرار گرفت. دانش آموزان گروه آزمایش در 8 جلسهی آموزش ذهن آگاهی شرکت کردند. فرض شده بود که آموزش ذهن آگاهی میتواند میزان شادکامی را در دانش آموزان افزایش دهد. یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس یکراهه ،(ANCOVA) نشان داد که آموزش ذهن آگاهی میتواند باعث افزایش شادکامی نشان داد که آموزش ذهنآگاهی میتواند باعث افزایش شادکامی دانش آموزان شودP<0.05 میزان تفاوت نمرات گروه آزمایش و کنترل یا اندازه تاثیر دوره آموزشی نیز.23 η=0. است یعنی 23 درصد واریانس نمرات کل باقی مانده متاثر از ذهن آگاهی می باشد.

خلاصه ماشینی:

"Table of Contents The Effectiveness of Transactional Analysis Group Therapy on Decreasing Aggression in Addict Couples Javad Asadolahi , Seyed Ali Kimiaei , Seyed Mohammad Mahdi Moshirian Farahi 5 The Effectiveness of Existential Therapy in a Group Setting on Self- Differentiation and Communication Patterns on Engaged Women Students Ahmad Amani, Naser Yoosefi, Elham Fanayi 16 The Present Research Effect of Narrative Therapy on Shyness, Depression and Self-esteem amonge preschool Children of Ahvaz City Fatemeh Loveimy, Sahar Safarzadeh 32 Prediction of Life Expectancy of Spouses based of Meta-Cognitive Belief and Cognitive Fusion Hamid Reza Samadifard 48 Effectiveness of group counseling with structured approach on Family Function and Marital Satisfaction Iman SeyyedMoharrami, BahramAli Ghanbari Hashemabadi, MohammadJavad Asghari Ebrahimabad 63 Psychometric Indices of Academic Self-Regulation Learning Scale Mohammad Mohammadipour, Ali Delavar, HasanAhadi, FariborzDortaj, HasanAsadzadeh 79 Effectiveness of cognitive-behavioral stress management on increasing quality of life in patient with breast cancer Jhaleh Habibi, Mojtaba Habibi, Mona Malekzade, Nikzad Ghanbari 96 The Effectiveness of Mindfulness Training on Students Happiness Seyed Esmaeil Hashemi, Hossein Mahoor 111 Manager in charge and Chief Editor: Professor, Bakhtiar Shabani Varaki, Ferdowsi University of Mashhad Chief Editor: Professor, Bahramali Ghanbari Hashemabadi, Ferdowsi University of Mashhad Editorial Board:  Dr. Hamid Reza Aghamohammadian sharbaf Professor, Ferdowsi University of Mashhad  Dr. Amir Amin Yazdi Associate Professor, Ferdowsi University of Mashhad  Dr. Noor Mohamad Bakhshani Associate Professor, University of Zahedan  Dr. Mohammad Ali Besharat Professor, University of Tehran  Dr. Fariborz, Dortaj Associate Professor, Allameh Tabataba’i University  Dr. Javad."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.