چکیده:
با توجه به اهمیت تبادل اطلاعات میان محققین و دانشگاهیان در سرتاسر جهان، گونه زبانی مقالات دانشگاهی در سال های اخیر توجه بسیاری از محققین را به خود معطوف ساخته و تحقیقات فراوانی بر مشخصات زبانی آن صورت گرفته است.در همین راستا، هدف این پژوهش بررسی تعداد، ساختار و نقش نوعی ساختسازه به نام بسته لغوی در بخش مواد و روش مقالات رشته آموزش زبان انگلیسی می باشد. با فراهم ساختن پیکره ای مناسب و انجام مقایسه ای میان متون نگارش یافته توسط نویسندگان ایرانی و بین المللی، این مطالعه قصد دارد تصویری جامع از این واحد زبانی ترسیم کند. نتایج این تحقیق می تواند برای مدرسین مقاله نویسی و تهیه کنندگان مطالب آموزشی در راستای بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش مقاله نویسی دانشگاهی موثر باشد.
خلاصه ماشینی:
"یک 44 They were asked to ٢٩ The purpose of the 41 The reliability of the ٢٧ Native speakers of English 39 At the end of ٢٦ On the basis of 36 The end of the 25 In the present study 34 The purpose of the 24 The total number of 32 In the form of 23 At the beginning of 32 Participants were asked to 22 Used in this study 30 On the other hand 22 As well as the 30 English as a Foreign 21 The beginning of the 30 As a Foreign Language 21 At the time of 29 In this study were 17 The results of the 29 Students were asked to 16 In the form of 29 The results of the 16 At the time of 28 In the present study 15 In the field of 25 The validity of the 15 The time of the 23 Participated in this study 15 The use of the 23 To make sure that 15 For each of the 22 For the purpose of 15 In each of the طبقه بندی بسته های لغوی یافت شده در پیکره مورد استفاده در این مطالعه نشان می دهد که اغلب بسته ها ساختار اسمی (متشکل از گروه واژه هایی با نقش اسمی ) دارند.
تعداد بیشتر بسته های لغوی با ساختار اسمی در این تحقیق هم راستا با یافته های بایبر و همکاران (٢٠٠٤) می باشد که در مطالعه خود تعداد بیشتری بسته های اسمی Moreover, a task evaluation questionnaire was administered to the participants to determine their attitudes towards… The raters who marked any of these options were excluded from the pool since it was assumed that they had rated… ٥- نتیجه گیری هدف این پژوهش بررسی و مقایسه بسته های لغوی در پیکره ای از متون مواد و روش مقالات رشته آموزش زبان انگلیسی نوشته شده توسط نویسندگان ایرانی و بین المللی بوده است ."