چکیده:
استاد فریدزاده نمایشنامه نویسی است که دستی استوار در شعر دارند و نمایشنامه ها و سروده های کهن و جدید چاپ شده و نشده وی، نشان می دهد که ایشان به صورت هنرمندانه ای به این هر دو هنر مسلط هستند وآنها را در کنار هم می بیند، به گونه ای که نه تنها نمایشنامه نویس بودن وی در اشعار وی رخ می نماید، بلکه شاعری ایشان هم در نمایشنامه هایش به شکل وسیعی خود نمایی می کند. در این مقاله سعی شده است ضمن دسته بندی نمایشنامه های استاد در سطوح گفتاری پنجگانه، تراژدی، حماسی، واقع گرایی، طنز و لوده بازی وتاریخی-حکایتی؛ بعضی از متونی را که جنبه تراژیک، حماسی و تاریخی آنها غلبه دارد و گفتار منظوم و نثر شعر گونه بهترین شکل بیان آنهاست و عواطف رفیع انسانی را بیان میکنند، انتخاب کرده ضمن معرفی مختصر آنها، با ذکر نمونه هایی سطح گفتار و نوسانات سطح
زبان آن نمایشنامه ها را مشخص کنیم و از این طریق به این فرضیه برسیم که نمایشنامه نویسان شاعر در زمینه ادبیات نمایشی آثار تاثیر گذار تری را عرضه می کنند.
خلاصه ماشینی:
"اندیس ها و مجموعه ها i: اندیس گروه های اهدا دهندگان i I j: اندیس مکان های کاندیدا برای ایجاد تسهیلات j J k: اندیس مراکز خون k K l: اندیس نقاط تقاضا (بیمارستان ها) l L f١: گلبول های قرمز f1F f٢: پلاسما f 2 F f٣: پلاکت f3 F f٤: خون کامل f 4 F t: اندیس دوره های زمانی t T ( f٤ f٣ f٢ f١)F : مجموعه فرآورده های خونی متفاوت شرایط وقوع بحران پرداختند و دو تابع هدف هزینه و زمان را مورد بررسی قرار دادند.
در این مقاله یک مدل طراحی شبکه چندهدفه و چند دوره ای با در نظر گرفتن اختلال و ارتباط عرضی بین بیمارستان ها به منظور کاهش هزینه ها (شامل هزینه های عملیاتی ، نگهداری و موجودی و حمل ونقل ) و کاهش زمان (شامل زمان های پردازش و حمل ونقل ) در زنجیره تأمین انتقال خون ارائه شده است .
غیرقطعی در نظر گرفتن اهدا علاوه بر تقاضا، در نظر گرفتن ارتباط عرضی بین بیمارستان ها به منظور افزایش قدرت تأمین تقاضا و مقابله با کمبود در بیمارستان ها، برنامه ریزی برای همه فرآورده های خونی ، وجود مراکز ثابت ، موقت و بانک های خون با ظرفیت های محدود و همچنین بررسی دو تابع هدف زمان و هزینه گامی در راستای نزدیک کردن مدل های موجود در ادبیات موضوع به واقعیت می باشد."