چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی درمان فعال سازی رفتاری در بی نظمی هیجانی دانش آموزان مبتلا به اضطراب صورت گرفت . جامعه آماری پژوهش حاضرکلیه دانش آموزان شهر تهران بودند که که از این بین تعداد ٣٠ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، تعداد پانزده نفر در گروه کنترل و پانزده نفر در گروه مداخله قرار گرفتند. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه بی نظمی هیجانی انجام گرفت . تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای پرسشنامه ها از طریق نرم افزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام پذیرفت . نتایج تحقیق نشان داد که درمان فعال سازی رفتاری بر بی نظمی هیجانی دانش آموزان موثر است . نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان اظهار داشت که باید تمهیداتی در نظر گرفت تا مشاوران مدرسه از درمان فعال سازی رفتاری برای کاهش بی نظمی هیجانی دانش آموزان مبتلا به اضطراب استفاده کنند.
خلاصه ماشینی:
"نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان اظهار داشت که باید تمهیداتی در نظر گرفت تا مشاوران مدرسه از درمان فعال سازی رفتاری برای کاهش بی نظمی هیجانی دانش آموزان مبتلا به اضطراب استفاده کنند.
در نهایت باید گفت توجه به اهمیت مبحث هیجان در دانش آموزان ، میتوان گفت که این پژوهش با هدف رشد و تداوم تنطیم هیجان در دانش آموزان و کاهش بی نظمی هیجانی در دانش آموزان شکل گرفته است و یکی از روش های سودمند برای افزایش آنها تأثیر گذار می باشد، توجه به درمان فعال سازی رفتاری می باشد.
بحث و نتیجه گیری هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی درمان فعال سازی رفتاری در بی نظمی هیجانی دانش آموزان مبتلا به اضطراب بود؛ که با توجه به نتایج بدست آمده با سطح اطمینان ٠/٩٥، بین دو گروه گواه و آزمایش تفاوت معناداری وجود داشت F به دست آمده در سطح ٠/٠٥ معنادار بود.
124 The Effectiveness of Behavioral Activation Therapy in the Emotional Irregularities of Students Suffering from Anxiety Nadia Mohammadi1, Fariba Mohammadi2, Shahpar Sharifi 3 1.
M. A Student in Consultation and Guidance, Azad University, Khomini Shahr Branch Abstract This study was aimed to investigating the effectiveness of behavioral activation therapy in the emotional irregularities of students suffering from anxiety.
Based on the findings of this study can be stated that steps should be taken to school counselors use behavioral activation therapy to reduce anxiety of students with emotional irregularities."