چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی نقش مشتریان اعتباری بر ایجاد مزیت های رقابتی در بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد. این پژوهش که توصیفی- پیمایشی با ماهیت کاربردی و ازلحاظ زمانی مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل ٢٠٠ نفر از کارکنان ، کارشناسان ، معاونان و مدیران بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بود که تعداد ١٣٢ نفر با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری تحقیق ، پرسشنامه استاندارد میباشد که مورداستفاده قرار گرفت . برای اندازه گیری روایی پرسشنامه ها از روش محتوایی و برای تعیین پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر ٠/٨٣ برآورد گردید. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار pls و spss استفاده شد، همچنین از آزمون ضریب مسیر و آماره t برای تجزیه وتحلیل داده های استنباطی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد مشتریان اعتباری، قابلیت اعتماد و اطمینان به مشتریان ، قابلیت و صلاحیت فنی مشتریان ، ظرفیت مالی و کشش اعتباری مشتریان ، قابلیت های بازاریابی و هوشمندی نسبت به رقبا بر ایجاد مزیت های رقابتی در بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیر مثبت و معناداری دارند.
خلاصه ماشینی:
"نتایج تحقیق نشان داد مشتریان اعتباری، قابلیت اعتماد و اطمینان به مشتریان ، قابلیت و صلاحیت فنی مشتریان ، ظرفیت مالی و کشش اعتباری مشتریان ، قابلیت های بازاریابی و هوشمندی نسبت به رقبا بر ایجاد مزیت های رقابتی در بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تأثیر مثبت و معناداری دارند.
با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون ضریب مسـیر و آمـاره t بـرای بررسـی ایـن فرضیه استفاده شده است ، نشان داد قابلیت و صلاحیت فنی مشتریان بر ایجاد مزیت هـای رقـابتی در بانـک کشـاورزی اسـتان کهگیلویه و بویراحمد تأثیر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون ضریب مسیر و آماره t بـرای بررسـی ایـن فرضیه استفاده شده است ، نشان داد ظرفیت مالی و کشش اعتباری مشتریان بر ایجاد مزیـت هـای رقـابتی در بانـک کشـاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تأثیر مثبت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون ضریب مسیر و آماره t برای بررسی ایـن فرضـیه اسـتفاده شـده است ، نشان داد قابلیت های بازاریابی بر ایجاد مزیت های رقابتی در بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمـد تـأثیر مثبـت و معناداری دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون ضریب مسیر و آماره t برای بررسی این فرضیه استفاده شده است ، نشان داد هوشمندی نسبت به رقبا بر ایجاد مزیت های رقابتی در بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تـأثیر مثبت و معناداری دارد."