چکیده:
رفتار سازمانی تحت تاثیر عملکرد حسابداری مدیریت در سازمان میباشد. تولید،هزینه،فروش و درامد به عنوان متغیرهای پدیده حسابداری مدیریت،رفتار سازمانی را در جهت کارایی و اثربخشی بیشتر مورد تغییر و تحول قرار میدهند.در 3Lسایه اهمیت فزاینده حسابداری مدیریت، روشها و تکنیکهای جدیدی به وجود آمده است و این سیستم از نوع هزینهیابی واقعی به هزینهیابی استاندارد تغییر یافته است.در سیستم جدید قیمت فروش و سود مورد انتظار به صورت ابزارهای تصمیمگیری، قیمت تمام شده استاندارد را در اختیار مدیریت قرار میدهند.برای برخورداری از رفتار سازمانی،مشخص و تحکیم یافته، استفاده از ابزارهای نوین حسابداری مدیریت با عنوان حسابداری استراتژیک توصیه میشود.
خلاصه ماشینی:
"نظر به اینکه در مجموعه هزینهها شامل اداری، عملیاتی،مالی و سایر موارد،نوسانات به کنترلهای مستقیم و غیر مستقیم ارتباط پیدا میکند اعمال کنترلهای جدید به وضعیت هزینه و قیمت تمام شده بستگی دارد و اهرم تصمیمگیری در این زمینه،یافتههای حسابداری در نمودار شماره 3 منعکس شده است.
یکی از مهمترین تجارب در این زمینه، کنترلهای غیر مستقیم از نوع کنترل قیمت سهام و قیمت تمام شده است که حسابداری مدیریت تهیه و تنظیم،پردازش و تغذیه اینگونه اطلاعات را به مدیریت سازمان عهدهدار میباشد.
در این شکل از سیستم حسابداری مدیریت،بهای تمام شده محصول جدید از راه محاسبه مجموع هزینه مواد مستقیم،کار مستقیم و هزینههای استاندارد سربار،به دست میآید، و در صورتی که این بهای تمام شده زیاد باشد محصول دوباره برای طراحی مجدد برگشت داده میشود و یا شرکت به سود کمتر بسنده میکند."