چکیده:
وظیفة لجستیک یک سازمان، تهیه سیستمی است که تامینکننده نیازها، اهداف با حداقل هزینه و زمان ممکن باشد. لذا سیستم لجستیک ارتباط اساسی با عملیات بازاریابی دارد. هر چند وجود یک سیستم لجستیک جامع و منسجم میتواند هزینه و زمان را کاهش و کیفیت و مطلوبیت را افزایش دهد، اما در شرایط فعلی که خلاء یک لجستیک جامع احساس میشود، وجود زیرسیستمهای منسجم و قوی تا حدودی میتواند به رفع این نقیصه کمک نماید.
لجستیک بازاریابی، شامل فعالیتهای حملونقل، انبارداری، جابهجایی مواد، پردازش سفارشات و در دسترس بودن موجودی میشود که انسجام این فعالیتها میتواند بر روی کاهش هزینهها و عملیات و ارائه خدمات به مشتریان تاثیر به سزایی بگذارد.
خلاصه ماشینی:
"یک تولیدکننده باید در انتخاب یک توزیع کننده ، به جواب سئوالات زیر برسد: ۷ـ۱ـ کدام یک از وظایف بازاریابی را می توان با توزیع کنندگان تقسیم نمود؟ ۷ـ۲ـ کدام یک از محصولات را به واسطة این کانال می توان فروخت ؟ ۷ـ۳ـ توزیع کنندگان منتخب در چه اندازه و در چه شاخه ای از فعالیت ها باید متخصص باشند؟ ۷ـ۴ـ از توزیع کنندگان انحصاری یا چندگانه چگونه باید استفاده نمود؟ ۷ـ۵ـ چگونه وظایف فروش را بین فروشندگان خودی و توزیع کنندگان ، تقسیم نماییم ؟ ۷ـ۶ـ برای اطمینان از کارایی ، اثربخشی ، سودآوری و رضایت طرفین چه سیاست هایی را باید اتخاذ نماییم ؟ برخی از توزیع کنندگان تصور می کنند که تنها وظیفه نگهداری و حمل موجودی به بازار را بر عهده دارند و از سایر مسئولیت ها، نظیر تعمیرات ، گارانتی ، نگهداری ، تبلیغات محلی و ارائه نمونه محصول غافل می باشند.
تأمین فیزیکی ، تولید یک کالا را در زمان تعیین شده ، تضمین می کند و انواع فعالیت های لجستیکی را می توانیم به صورت زیر خلاصه نماییم : ] ۶ [ ذویم ۱ک آت ل آ، فب الی؛مات لجستین: عناصر اصلی ۱ـ حمل ونقل ۱ـ۱ـ انتخاب وسیلة حمل ۱ـ۲ـ زمانبندی حمل ۱ـ۳ـ انتخاب مسیر حمل ۲ـ مدیریت موجودی ۲ـ۱ـ سیاست های تعیین موجودی ۲ـ۲ـ پیش بینی فروش کوتاه مدت ۲ـ۳ـ جایابی موجودی ۳ـ خدمات به مشتری ۳ـ۱ـ تعیین نیازهای مشتری ۳ـ۲ـ تجزیه و تحلیل عکس العمل مشتری در برابر خدمات ۳ـ۳ـ تعیین سطح خدمات به مشتری ۴ـ پردازش سفارشات ۴ـ۱ـ فروش با توجه به سفارشات و موجودی ۴ـ۲ـ توزیع اطلاعات سفارشات ۴ـ۳ـ قواعد و مقررات سفارشات id4970500 pdfMachine by Broadgun Software - a great PDF writer!
لجستیک بازاریابی ، شامل فعالیت های حمل ونقل ، انبارداری ، جابه جایی مواد، پردازش سفارشات و در دسترس بودن موجودی می شود که انسجام این فعالیت ها می تواند بر روی کاهش هزینه ها و عملیات و ارائه خدمات به مشتریان تأثیر به سزایی بگذارد."