چکیده:
این پژوهش باهدف ارائه مدلی بهمنظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بر موفقیت مجتمع های تجاری در کشور انجامگرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدفکاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد.ن پژوهش باهدف ارائه مدلی بهمنظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بر موفقیت مجتمع های تجاری در کشور انجامگرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدفکاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. پژوهشگران ضمن مرور کامل مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری به روش تصادفی از بین مشتریان پنجمجتمع تجاری موفق در شهر تهران، فرضیه های پژوهش را با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند.یافتههای تحقیق حاکی از تأثیر معنیدار متغیرهایکارکرد، سهولت خریدو تفریح بر متغیر رفاه خرید مشتریانو تأثیر این متغیر بر موفقیت مجتمع های تجاری بود. امّاتاثیر متغیرهای امنیت وهویت فردیبر متغیر رفاه خرید مشتریان تأیید نشد.
خلاصه ماشینی:
دریافت : ١٣٩٥/٥/٢٥ پذیرش : ١٣٩٥/١٢/٧ چکیده این پژوهش با هدف ارائه مدلی به منظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بـر موفقیـت مجتمـع هـای تجـاری در کشور انجام شده است .
در این مسیر متغیرهایی از جمله کارکرد، سهولت خرید، تفریح ، امنیت و هویت فردی و تأثیر آنها بر متغیر رفاه خرید مشتریان بررسی شده و ارتباط این متغیـر با موفقیت مجتمع های تجاری تبیین می شود.
بنابراین می توان به این نتیجه رسـید کـه متغیرهـای کـارکرد، سهولت خرید، تفریح و هویت فردی بر متغیر رفاه خرید مشـتریان و ایـن متغیـر بـر موفقیـت مجتمع های تجاری تأثیر معنادار مثبت دارد.
٥- نتیجه گیری در این قسمت با توجه به یافته ها و نتایج پژوهش به بررسی و بحث در رابطـه بـا تـأثیر معنـادار متغیرهای کارکرد، سهولت خرید، امنیت ، تفریح و هویت فردی بر متغیر رفاه خرید مشـتریان و تأثیر این متغیر بر موفقیت مجتمع های تجاری پرداخته می شـود.
نتایج پژوهش نشان داد متغیرهای کارکرد، سهولت خرید و تفریح بر متغیر رفاه خرید مشتریان و این متغیر بر موفقیت مجتمع های تجاری مؤثر می باشـد.
(2016) quot;Satisfaction of mall shoppers: A study on perceived utilitarian and hedonic shopping valuesquot;, Journal of Retailing and Consumer Services, 31: 22-31.
(2016) quot;An empirical study of the relationship between shopping environment, customer perceived value, satisfaction, and loyalty in the UAE malls contextquot;, Journal of Retailing and Consumer Services, 31: 217- 227.
V. (2014) quot;The effect of motivational orientation over arousal-shopping response relationshipquot;, Journal of Retailing and Consumer Services, 21(2): 158-167.