چکیده:
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر سازمان یادگیرنده بر رضایت و عملکرد کارکنان در دانشگاه آزاد
اسلامی واحد کرج در بهار ٩٦ انجام شده است. روش پژوهش از نوع کمی و از لحاظ هدف کاربردی
است که بر اساس ماهیت و روش گردآوری داده ها، یک تحقیق توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری
این پژوهش کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هستند که در حال حاضر ٦٠٠ نفرند. مدل
تحقیق برای نمونه ای متشکل از ٢٣٥ نفر با به کارگیری فرمول نمونه گیری کوکران در جامعه معلوم و با
استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده مورد سنجش قرار گرفت. اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه
اجرا شده است. برای سنجش رابطه بین متغیرها، از spss استاندارد، جمع آوری و در محیط نرم افزاری
آزمون هبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد، بین سازمان یادگیرنده با رضایت و عملکرد کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد و جهت آن نیز مستقیم می باشد
خلاصه ماشینی:
"برخی از این عناوین پژوهشی را میتوان به شرح ذیل بر شمرد: ردیف نتیجه اقدامات پیشنهادی مجری - افزایش کارهای گروهی بین پرسنل -برگزاری کلاسهای آموزشی و ترتیب اثر در نتایج افزایش پویایی محیط 1 ارتقاء شغلی کاری اول مدیریت منابع انسانی - ایجاد محیط نوآور و ریسک پذیر - ایجاد مزیت های رقابتی باتوجه به نقش سازمان یادگیرنده - حمایت مالی و معنوی از طرح های نوآورانه و افزایش عملکرد 2 خلاق مدیریت منابع انسانی کارکنان دوم - ایجاد منابع و فرصتهای جدید و خلق چالشها - ایجاد نظام پیشنهادات و انتقادات ردیف نتیجه اقدامات پیشنهادی مجری - ارائه خدمات رفاهی و وام های با سود پایین به 3 کارمندان بالابردن روحیه کاری - پرداخت کارانه کاری کارکنان سوم - فراهم کردن مسافرت های زیارتی و سیاحتی مدیریت منابع انسانی تدوین برنامه توسعه سرمایه انسانی با توجه به رضایت کارکنان - ایجاد قوانین و رویه های به روز و متناسب با تغییرات بهبود عملکرد کارکنان 5 جاری پنجم - تهیه بخش نامه ، دستورالعمل ها و روش های فرایند تشکیلات و روشها علمی استاندارد فهرست منابع و مآخذ منابع فارسی ١- برومند، زهرا؛ مؤمنی، ماندانا؛ نجات سنگدهی، علی (١٣٩٠) ساختار سازمانی و توانمندسازی، روان شناختی کارکنان ، مدیریت کسب و کار ٩٢، ١٧٧-١٩٨) ٢- افجه ء، علیاکبر؛ رضاییابیانه ، ندا (١٣٩٢) رابطه میان یادگیری سازمانی و آمادگی کارکنان برای تغییر در شرکت های بیمه ."